Różnorodność – to słowo-klucz, pozwalające podsumować miniony rok z perspektywy Still. Rok 2018 przyniósł przełomowe produkty i rozwiązania – zarówno w obszarze wózków czołowych, kompletacyjnych, jak i techniki magazynowej i automatyki.

Dzisiejszy, coraz bardziej złożony i innowacyjny rynek transportu wewnętrznego sprzyja upowszechnieniu outsourcingu, automatyzacji i kompleksowej obsługi przez jednego dostawcę. Znalazło to odzwierciedlenie w premierach produktowych Still w 2018 roku.

Elektryzujący RX 20
„Wózek jest niewiarygodnie cichy i przyjemny w prowadzeniu. Zapewnia dobrą widoczność we wszystkich kierunkach oraz – jak na tak kompaktowy pojazd – oferuje operatorowi zaskakująco dużo miejsca. Perfekcyjnie łączy efektywność energetyczną i produktywność. RX 20 wytycza nowe standardy segmencie wózków widłowych z przeciwwagą do 2,5 t” – uzasadniło swój wybór jury IFOY 2018 przyznając tytuł najlepszego wózka czołowego roku modelowi Still RX 20. Jego podstawowym wyróżnikiem jest skuteczne pogodzenie dwóch pozornie sprzecznych dążeń. Wózek jest krótszy i niższy niż jego poprzednicy. Mimo to mieści się w nim bateria o podwyższonej pojemności, a w kabinie operatora jest więcej miejsca niż dotychczas.
Dynamiczny OPX
Do nagrody IFOY 2018 w dwóch innych kategoriach (wózek magazynowy i nagroda specjalna) nominowano rozwiązania z serii wózków kompletacyjnych Still OPX. Ich wysoka wydajność ma być odpowiedzią na wymagania centrów dystrybucyjnych dla e-commerce oraz systemu Omnichannel. Cechą charakterystyczną linii jest system Still Easy Drive – urządzenie sterujące w formie ergonomicznej kierownicy. Zapewnia ono precyzyjne kierowanie ruchem wózka, a dzięki zintegrowanemu wyświetlaczowi, komunikuje operatorowi stan baterii i czas pracy. W wersjach z masztem można za jego pośrednictwem sterować także hydrauliką przemieszczeń pionowych – bez ściągania rąk z „kółka”. Oznacza to, że w wariantach z podnoszonym stanowiskiem operatora, służących kompletacji na pierwszej kondygnacji, istnieje możliwość kierowania jazdą niezależnie od położenia kierownicy. „Jazda przekątna” – jednoczesny ruch w pionie i poziomie – pozwala uzyskać znaczące oszczędności czasu pracy.
AFC i stabilny MX-X
Na kwietniowych targach CeMAT po raz pierwszy zaprezentowano system AFC służący kompensacji nierówności podłoża w magazynach wykorzystujących wózki systemowe. Jego innowacyjność polega na tym, że zamiast tłumić drgania masztu ograniczające efektywność kompletacji na najwyższych kondygnacjach regałów, u podstaw eliminuje on przyczynę ich powstawania. Jego czujniki rejestrują względną wysokość kół na osiach nośnych. Ich położenie jest natychmiast wyrównywane w odpowiedzi na różniące się odczyty. Dzięki szybkim procesorom wykorzystanym w systemie, reaguje on bez najmniejszych opóźnień nawet przy maksymalnej prędkości jazdy. W związku z tym rama pojazdu jest przez cały czas wypoziomowana, a maszt – w efekcie – utrzymany w idealnym pionie. Pozwala to do minimum ograniczyć jego drgania, umożliwiając tym samym sprawniejsze wykonywanie zadań przeładunkowych. Dostępny opcjonalnie jako wyposażenie wózków systemowych Still MX-X pozwala zaoszczędzić na renowacji posadzki. By zachować efektywność procesów transportowych w wąskich alejkach konieczne było dotychczas idealnie równe podłoże. Dzięki systemowi Still AFC niedoskonałości powierzchni są kompensowane i pozostają bez wpływu na jakość i tempo pracy wózka i operatora.
Inteligentne iGo
Do rodziny rozwiązań automatyzacyjnych Still iGo, której przedstawiciele nagradzani byli tytułem IFOY w 2014, 2015 i 2017 roku (odpowiednio: iGo Easy, iGo Systems oraz iGo neo CX 20) dołączył w 2018 zestaw pozwalający na stworzenie autonomicznych punktów przeładunkowych. Układ złożony ze standardowych pojazdów i napędzanych ram transportowych zaprezentowano po raz pierwszy na targach LogiMAT. Dzięki czujnikom pozycjonowania, obniżania i przesuwu oraz zainstalowanemu oprogramowaniu może on samodzielnie obsługiwać linie produkcyjne. Wózek wysokiego podnoszenia Still EXV realizuje zadania zaopatrzenia stacji przeładunkowych w potrzebne surowce. Gdy podjeżdża do nich ciągnik LTX z automatyczną ramą typu „E”, samoczynnie uruchamia się jej napęd. Platformy zostają opuszczone, a wskutek ruchów rolek zamontowanych na stanowisku przeładunku oraz ramie, pakunek umieszczany jest na zestawie transportowym. Kto wie, może rozwiązanie będzie kontynuować rodzinną tradycję i zostanie docenione przez jury IFOY w 2019?

PROMOCJA

PROMOCJA