Gefco Polska rozpoczęło testy ciężarówki Iveco Stralis Natural Power o mocy 460 KM, zasilanej wyłącznie skroplonym gazem ziemnym (LNG). Zainteresowanie firmy pojazdami niskoemisyjnymi wynika z globalnej strategii Grupy Gefco, która zakłada analizę dostępnych rozwiązań na rzecz czystszego transportu. Gefco już drugi rok z rzędu uzyskało 2% ograniczenie emisji dwutlenku węgla w transporcie. Ciężarówka Iveco z silnikiem gazowym jest testowana w ramach dostaw na produkcję dla dużego klienta Gefco z branży motoryzacyjnej.

Podczas testów zespół Gefco na bieżąco i bardzo dokładnie śledzi codzienną eksploatację pojazdu. Jest to możliwe dzięki zaawansowanym narzędziom telematycznym na wyposażeniu pojazdu. Przez najbliższe 3 tygodnie pojazd będzie jeździć na krótkim wahadle liczącym około 40 km pomiędzy fabryką dostawcy elementów karoseryjnych a montownią nowych samochodów. Jeżeli testy nowej ciężarówki zakończą się pomyślnie, Gefco Polska i współpracujący z firmą przewoźnicy są otwarci na sukcesywne wprowadzanie na trasy ciężarówek LNG.

„Odpowiedzialność za wpływ logistyki na środowisko spoczywa na każdym uczestniku łańcucha dostaw. Dlatego z dużym zainteresowaniem śledzimy rozwój pojazdów nisko i bezemisyjnych. Zgodnie z przyjętym przez Unię Europejską planem, do 2030 roku producenci pojazdów ciężarowych będą musieli obniżyć emisję dwutlenku węgla o kolejne 30%. Wynikające z tego korzyści dla środowiska są oczywiste. Obecnie, poza zwiększaniem udziału pojazdów Euro VI, jesteśmy żywo zainteresowani alternatywnymi rozwiązaniami. Wśród nich są ciężarówki zasilane gazem ziemnym” – mówi Rafał Krajewski, Dyrektor Generalny Gefco Polska.

Nowy Stralis NP 460 jest wyposażony w dwa zbiorniki LNG magazynujące łącznie ponad 390 kilogramów gazu. Taki zapas pozwala pokonać nawet 1600 kilometrów na jednym tankowaniu.