Firma kurierska otrzymała prestiżowe wyróżnienie w kategorii „Ekspresowy serwis krajowy”, w ramach XVII edycji badania Operator Logistyczny Roku. GLS Poland zajął pierwsze miejsce w siedmiu podkategoriach. Firmy były oceniane przez swoich kluczowych klientów.

Firma otrzymała najwyższą ocenę, spośród 29 operatorów logistycznych działających na polskim rynku, w następujących rodzajach usług: obsługa finansowa (ogólnie), odbiór dokumentów zwrotnych, pobranie gotówki za towar, płatności on-line, gwarantowana godzina dostawy następnego dnia, typ przesyłki: paczki. Kluczowi klienci uznali też, że GLS Poland zapewnia najwyższy standard obsługi w zakresie informatyzacji i integracji systemów operacyjno-logistycznych.
W pięciu kolejnych podkategoriach firma znalazła się na drugim stopniu podium. Są to: usługi kurierskie (ogólnie), dostawa w następny dzień roboczy, typ przesyłki: waga do 1 kg oraz serwis międzynarodowy, zarówno drogowy, jak i lotniczy

Wszystkie te oceny przełożyły się na wyróżnienie w kategorii „Ekspresowy serwis krajowy”.– Bardzo wysoka ocena jakości usług i potwierdzająca ją dynamika sprzedaży wynikają z faktu, że realizujemy strategię dobrze dopasowaną do potrzeb rynku. Polega ona w pierwszym rzędzie na wspieraniu usług e-commerce, jak dostawa w kolejnym dniu roboczym czy rozbudowa sieci miejsc nadania i odbioru paczek ParcelShop. Dynamicznie rozwijający się handel online wymaga błyskawicznego reagowania na oczekiwania klientów oraz wdrażania efektywnych rozwiązań – mówi Tomasz Kroll, dyrektor zarządzający GLS Poland.

PROMOCJA

PROMOCJA

Dla przykładu – na początku listopada tego roku GLS Poland wprowadził nową usługę – InfoCourierService, umożliwiającą bezpośredni telefoniczny kontakt odbiorcy z kurierem. Elastyczność dostaw zwiększa też usługa FlexDeliveryService, dostępna w 18 krajach Europy, w tym również w Polsce. Już teraz GLS Poland dysponuje też bardzo rozbudowaną siecią punktów nadania i odbioru. Składa się na nią ponad 1500 lokalizacji ParcelShop, a zasięg sieci systematycznie się poszerza.

Koncentrujemy się obecnie na wzroście elastyczności działania oraz, bezpośrednio z tym celem powiązanym, dalszym rozwoju informatyzacji. W najbliższym roku wprowadzimy do naszej oferty kolejne usługi dodatkowe. Stale będziemy też optymalizowali trasy naszego transportu liniowego – zapowiada Tomasz Kroll.

Jest to o tyle istotne, że innowacyjność to kategoria oceny operatorów, która w porównaniu do ubiegłego roku zyskała największe znaczenie w oczach klientów, choć na pierwszych miejscach niezmiennie znajdują się terminowość, bezbłędność i kompleksowość dostaw.
GLS Poland znalazł się w tym roku również w ścisłej czołówce rankingu Top500 „Najefektywniej Zarządzanych Firm Logistycznych”. Dodajmy, że firma jest rokrocznie wyróżniana od momentu dołączenia do badania w 2013 roku. W 2015 roku zdobyła brązowe godło programu badawczego „Operator Logistyczny Roku”.
GLS Poland to jeden z liderów jakości w europejskiej logistyce przesyłek. Cała sieć operatora, za pośrednictwem spółek-córek oraz partnerów transportowych, obejmuje 41 krajów w Europie, 8 stanów USA i Kanadę. W tym roku firma obchodziła swoje 20-lecie na polskim rynku.

Operator Logistyczny Roku to badanie satysfakcji klientów operatorów logistycznych, które dostarcza obiektywnych informacji o zakresie i jakości usług logistycznych oferowanych na rynku. Badanie od kilkunastu lat prowadzi Data Group Consulting i Wydawnictwo Eurologistics.