Branża transportowa ostrożnie optymistyczna

C

25-06-2021

Alpega Group publikuje badanie na temat wpływu pandemii, digitalizacji i Brexitu na trendy na rynku transportu drogowego towarów.

Pojawienie się w marcu 2020 r. koronawirusa całkowicie zmieniło krajobraz transportu drogowego towarów. Jedynie sami przedstawiciele branży transportowej mogą wyjaśnić, w jaki sposób radzili sobie z tą sytuacją, i opisać perspektywy na najbliższe miesiące.

Z tego powodu Alpega Group, firma zajmująca się oprogramowaniem logistycznym, oferująca rozwiązania modułowe, które zaspokajają potrzeby transportowe, przeprowadziła makroankietę, w której wzięło udział ponad 1200 firm logistycznych i transportowych w całej Europie przez jej giełdy transportowe – Teleroute i Wtransnet. Właśnie opublikowano wyniki tej ankiety.

 

Spokojne wyczekiwanie

Wnioski płynące z tego badania pokazują, że najgorsze już za nami, i że sektor jest umiarkowanie optymistyczny, aczkolwiek oczekuje na przyszłe wydarzenia, zanim uzna, że kryzys dobiegł końca.

W czasach, gdy wyzwania takie jak ożywienie branży, digitalizacja i Brexit już znajdują się w programach wielu przedsiębiorstw, specjaliści oceniają poziom swojego optymizmu w zakresie transportu na najbliższe kilka miesięcy na 6,2 z 10.

Chociaż większość respondentów uznaje, że odnotowała znaczne zmniejszenie liczby transakcji w 2020 r. w porównaniu z 2019 r., oczekuje ożywienia sektora. Zachęcającą prognozę na przyszłość można również dostrzec, jeśli chodzi o ceny transportu – jedna trzecia odpowiedzi wskazuje na wzrost cen.

 

Wirus i Brexit

Pandemia podkreśliła również potrzebę postępu w digitalizacji przedsiębiorstw transportowych. W ostatnich miesiącach kluczową rolę odegrały narzędzia cyfrowe. Wykorzystanie giełd transportowych wzrosło, co stanowi odpowiedź na potrzebę znalezienia alternatywnych tras, jak również na znalezienie ładunków powrotnych z nietypowych miejsc docelowych w obliczu rosnącego popytu na transport.

Kryzys koronawirusowy zbiegł się z wyjściem Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej. Jak pokazuje badanie, wywołało to sceptyczną reakcję europejskich przewoźników. Nadmierna biurokracja i brak informacji są głównymi powodami, które według respondentów przyczyniły się do spadku aktywności.

Drogowy transport towarowy to sektor, który nie zatrzymał się w najtrudniejszym momencie kryzysu. Widać światło na końcu tunelu, więc będzie on się rozwijał.

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C