Segment rozwiązań płatniczych wzrósł o 20,2% do 113,1 mln EUR, a rozwiązań mobilnych o 15,9% do 40,0 mln EUR. Skorygowany zysk EBITDA wzrósł o 18,9% do 69,7 mln euro, co dało skorygowaną marżę EBITDA na poziomie 45,5%.
– Obsługujemy już ponad 100 000 pojazdów w Europie i stale poprawiamy naszą ofertę. W Polsce poprawiliśmy przepustowość własnych stacji przygranicznych oraz dołączyliśmy kilkaset lokalizacji do polskiej sieci akceptacyjnej. Podobne działania miały miejsce w innych krajach Europy. Warto zwrócić uwagę, że konsekwentnie poszerzamy sieć akceptacji LNG i CNG, to już niemal 250 punktów w 12 krajach Europy – mówi Paweł Wydymus, dyrektor ds. rynku polskiego w Eurowagu. – Rozwijamy również nasze autorskie urządzenie do opłat drogowych EVA. Przeszło ono także testy certyfikacyjne do eTOLLa i w tej chwili możemy już za jego pomocą regulować opłaty w Austrii, Belgii, Niemczech, Polsce oraz na Węgrzech. Ta sama jednostka zapewnia dane o pojeździe dla naszego serwisu telematycznego, a także obsługuje system SENT. Przy okazji urządzenie zapewnia możliwość weryfikacji położenia pojazdu w momencie próby dokonania transakcji kartą Eurowag, a przez to zabieganiu nadużyciom.
Zmodernizowaliśmy aplikację mobilną EW, która teraz pozwala na pełną samoobsługę konta klienta z poziomu smartfona. Innym naszym projektem na smartfony jest znany kierowcom ciężarówek Roadlords. Niedawno wydaliśmy wersję dla spedytorów, o nazwie Road Lords Dispatcher, która w aktualnej wersji pomaga wyliczyć rentowność frachtów.
W podsumowaniu zeszłego roku trzeba wymienić również wejście WAG payment solutions na giełdę w Londynie. Dało to firmie dodatkowy kapitał na szybki rozwój. Nasz założyciel – Czech, Martin Vohanka – od 27 lat zarządza firmą i mimo wejścia na giełdę nadal ma w niej większościowe udziały. Raport roczny jest dostępny dla każdego na naszych stronach internetowych. To dość unikalne w dobie wielkich korporacji czy też biznesów o niejasnym pochodzeniu kapitału – dodaje Paweł Wydymus.
Co dalej w 2022 roku?
Eurowag rozwija platformę finansową i technologiczną, która ma wyrównać szanse rynkowe dla firm transportowych niezależnie od ich wielkości. Kolejne elementy tej platformy są sukcesywnie wprowadzane do oferty, np. ubezpieczenia czy wspomniany faktoring. Pracuje też nad dołączeniem kolejnych możliwych płatności autostradowych oraz funkcji telematycznych.
Na 2022 rok zaplanowano również kolejną edycję konkursu EW King, w którym ponownie jeden z klientów firmy będzie mógł wygrać i dołączyć do swojej floty nowiutki ciągnik siodłowy.
Nieuchronny wydaje się też postęp paliw alternatywnych. Eurowag stara się wspierać ich rozwój, uwzględniając oferowanie ich także na części własnych stacji.