Frigo Logistics zdecydował się poszerzyć swoją działalność poza granice naszego kraju. Niecały rok od uruchomienia centrum dystrybucyjnego w Żdżarach i kilka miesięcy po przejęciu firmy transportowej ARMIR, firma otworzyła pierwszą zagraniczną filię w Moskwie, z zamiarem świadczenia kompleksowych usług transportowych na terenie całej Rosji. Zróżnicowanie gałęzi spedycji podyktowane zostało dużym terytorium państwa, które Frigo Logistics chce w pełni obsługiwać.
– Bardzo się cieszymy z nowego przedsięwzięcia, jakim jest otwarcie pierwszej zagranicznej filii Frigo Logistics i to jeszcze na tak dużym rynku, z ogromnym potencjałem, jakim jest Rosja. Działalność poza granicami kraju to bardzo ważny krok w kierunku międzynarodowej ekspansji naszej firmy. Otwarta filia w Moskwie umożliwia nam rozwój transportu drogowego, ale także kolejowego i lotniczego na terenie całej Rosji. Mamy nadzieję, że w przyszłości będziemy świadczyć tam usługi zarówno z zakresu przewozu produktów spożywczych, jak i artykułów medycznych – mówi Krzysztof Pawlik, dyrektor transportu Frigo Logistics.
Początkowo przewóz artykułów spożywczych w temperaturach kontrolowanych będzie obejmował wyłącznie transport FTL (ang. Full Truck Load – klient otrzymuje całą przestrzeń ładunkową znajdującą się w ciężarówce). W późniejszym czasie zostanie poszerzony o LTL (ang. Less Than Truck Road, polega na dzieleniu przestrzeni w samochodzie ciężarowym pomiędzy różnych dostawców).
– Rosja to bardzo duży i perspektywiczny rynek. Jestem przekonana, że wieloletnie doświadczenie Frigo Logistics i dotychczasowa, pełna sukcesów oraz obopólnej satysfakcji współpraca operatora na terenie Polski z największymi podmiotami w branży spożywczej, przełożą się na świetne wyniki również na wymagającym rynku rosyjskim – dodała Katherine Edwards-Klevtsova, dyrketor nowego oddziału Frigo Logistics w Moskwie.
Frigo Logistics od niedawna zajmuje się także transportem produktów świeżych oraz farmaceutycznych. Obecnie ma dziewięć centrów dystrybucyjnych: w Żninie, Błoniu koło Warszawy, Radomsku, Czeladzi, Żdżarach koło Szczecina oraz – po przejęciu firmy transportowej ARMIR: w Obornikach Wielkopolskich, Wrocławiu, Mysłowicach i Nowym Dworze Mazowieckim.