Top Marka to największe badanie medialne w Polsce. Bierze pod uwagę najważniejsze marki z 50 branż. To, jak marka jest postrzegana obrazuje tzw. indeks sentymentu, czyli ocena wydźwięku związanych z nią publikacji. To jeden z trzech kluczowych elementów decydujących o sile marki w ramach tego badania. Dwa pozostałe to szacowane dotarcie informacji o marce oraz liczba publikacji.
W czternastej edycji GLS Poland okazało się najlepiej postrzeganą marką w Polsce. Badano wydźwięk 500 marek w mediach, w tym sołecznościowych od lipca 2020 do końca czerwca 2021 roku.
– Pierwsze miejsce w tak istotnej kategorii, w tak ważnym rankingu i w tak prestiżowym gronie to dla nas ogromny sukces i potwierdzenie, że zmierzamy w dobrym kierunku. Cieszymy się tym bardziej, że świetnie koresponduje to z wynikami innych badań, jak np. Operator Logistyczny Roku, które bierze pod uwagę rzeczywiste doświadczenia klientów. Jesteśmy przekonani, że na tak pozytywny odbiór naszej marki zapracowaliśmy przede wszystkim jakością naszych usług – mówi Małgorzata Markowska, rzecznik GLS Poland.
Badanie Top Marka przeprowadza magazyn „Press” oraz Press-Service Monitoring Mediów. W ramach 14 edycji wzięto pod uwagę ponad 100 mln informacji medialnych: prasowych, internetowych oraz z mediów społecznościowych. Przyjęta metodologia pozwala na kompleksowe porównanie siły komunikacyjnej marek z różnych obszarów i branż.