– Proces integracji Grupy InPost zakłada systematyczną implementację najbardziej innowacyjnych rozwiązań na kolejnych rynkach. Dotyczy to także marki InPost, która z sukcesem rozwijana jest w Polsce, Wielkiej Brytani i Włoszech.
Z początkiem lipca zostanie wprowadzona także na rynek hiszpański i portugalski. We Francji, Belgii i Holandii Grupa InPost będzie rozwijana pod marką Mondial Reley – mówi Rafał Brzoska, założyciel i prezes InPostu.
Efekt paczkomatowego motyla
Kiedy InPost przejął w lipcu 2021 Mondial Relay, zapewniającego dostawy poza domem (out of home – OOH) oraz alternatywne punkty dostaw (pick-up and drop-off – PUDO), stał się największą platformą dostaw dla e–handlu w Europie. Wprowadzenie marki InPost w Hiszpanii i Portugalii oraz odświeżenie marki Mondial Relay zakłada wdrożenie szeregu rozwiązań prokonsumenckich, rozwój sieci punktów odbioru przesyłek, a przede wszystkim przyspieszenie rozbudowy sieci automatów paczkowych na wszystkich rynkach pod marką InPost i Mondial Relay.
Transfer wiedzy do Francji i Hiszpanii
We Francji Mondial Relay zatrudnia 1300 pracowników, ma 4 huby oraz 26 agencji regionalnych. Tylko w 2021 roku firma dostarczyła ponad 140 milionów paczek.
Dzięki przeniesieniu doświadczeń InPostu, Mondial Relay rozszerza ofertę o sieć paczkomatów dostępnych 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu stawiając w lipcu tego roku tysięczny paczkomat we Francji. Z wdrażanych innowacji i nowych usług skorzystają także partnerzy e-handlu, np.: Decathlon, Lidl czy Zara (Inditex). Dzięki nowej usłudze Mondial Relay Express klienci biznesowi oraz użytkownicy końcowi będą mieli zagwarantowaną dostawę już kolejnego dnia. Pozwoli to zwiększyć konkurencyjność klientów Mondial Relay, gdyż standardem we Francji, przy zdecydowanej większości dostaw, są dostawy w ciągu 2, 3 lub więcej dni.
Grupa InPost ma także 3200 punktów odbioru paczek w Hiszpani. Rozwój usług i wprowadzenie na rynek sieci paczkomatów wspiera podpisanie umowy z najpopularniejszą siecią stacji paliw Galp, która liczy 570 punktów. Pierwsze paczkomaty staną w głównych miastach Hiszpanii takich jak Madryt, Barcelona, Sewilla, Walencja i Malaga.
Stabilnie w zmiennych czasach
Rok 2022, pomimo wielu wyzwań, zaczął się dla InPostu bardzo dobrze. Grupa zwiększyła i nadal zwiększa udziały w kluczowych rynkach. Jednocześnie osiągnęła rekordowy wzrost sprzedaży, której wartość w pierwszym kwartale wyniosła 1,54 mld zł.