Jak wyprzedzić konkurencję i wyróżnić swój biznes na rynku?

C
Jak wyprzedzić konkurencję i wyróżnić swój biznes na rynku? Sprawdź!

22-04-2024

W dobie rosnącej konkurencji walka o klienta staje się jeszcze bardziej zacięta. Kluczem do sukcesu jest sprawić, aby nasza firma była krok do przodu, wyprzedzając tym samym przedsiębiorstwa konkurencyjne. Jak to zrobić?

Poniżej prezentujemy kilka sprawdzonych porad biznesowych.

Dobór odpowiednich partnerów biznesowych

Nowocześni przedsiębiorcy wiedzą, że kluczem do sukcesu firmy jest szeroko pojęta współpraca. Z tego też powodu dobierają pracowników, którzy posiadają odpowiednie kompetencje lub doświadczenie zawodowe. Awanse otrzymują natomiast osoby, które są nie tylko efektywne, ale również identyfikują się z firmą. Warto jednak skupić się nie tylko na pracownikach, lecz również partnerach biznesowych. Klientom, wbrew pozorom, nie jest obojętne, z kim współpracuje przedsiębiorstwo. W tym kontekście należy też zastanowić się, od kogo pozyskujemy produkty do dalszej odsprzedaży.

Prowadząc drogerię albo sklep z chemią gospodarczą, warto nawiązać współpracę z zaufaną hurtownią, o której więcej można dowiedzieć się tutaj: https://b2b.europedg.pl/o-firmie/. Dobry partner dostarczy wartościowe towary, które następnie sprzedamy z zyskiem. Jednocześnie jego produkty podniosą nasz prestiż, co jest bardzo istotne w kontekście budowania konkurencyjnej marki.

PROMOCJA

PROMOCJA

Dowiedz się, jak wyróżnić się na rynku spośród konkurencji!

Innowacje, czyli jak być krok do przodu?

Prowadząc biznes, warto inwestować w innowacyjne rozwiązania. Zdecydowana większość z nich prędzej czy później będzie w powszechnym użyciu, jednak wtedy w ich posiadanie wejdzie też nasza konkurencja. Jeszcze do niedawna czymś słabo dostępnym była odroczona płatność za zakupy w sklepach internetowych. Dziś natomiast oferuje ją niemal każdy większy punkt handlowy online. Oczywiście, nie we wszystkich dziedzinach możemy wdrożyć każde możliwe rozwiązanie.

Ponadto dobór niektórych może okazać się nietrafiony z finansowego punktu widzenia. Jeśli przeinwestujemy – stracimy. Warto mierzyć cele na zamiary, skupiając się na tych innowacjach, które mogą być pomocne w codziennej pracy, ale również w procesie zakupowym. Innowacyjne rozwiązania nie muszą pochodzić ze świata techniki – bardzo często źródłem inspiracji stają się sami pracownicy, którzy widzą potrzebę zmian.

Dlaczego warto być klientem konkurencji?

Odwiedzanie konkurencji to znany, choć w ostatnim czasie nieco zapomniany sposób przeprowadzania badań rynkowych. Warto wdrożyć go w swojej firmie, aby sprawdzić:

  • jakich produktów brakuje u konkurencji,
  • na czym polegają główne błędy konkurencyjnych firm,
  • z czego, jako klienci, nie jesteśmy zadowoleni, kupując u konkurencji,
  • jakie rozwiązania wdrożyły konkurencyjne firmy.

W badaniach tych chodzi przede wszystkim o sprawdzenie, czego, jako klienci, oczekujemy od dobrego dostawcy produktów. Nie przeprowadzamy ich w swojej firmie, gdyż trudno byłoby o obiektywną ocenę z naszej strony. Nie chodzi też o to, aby kopiować jakiekolwiek rozwiązania. To, co stosuje konkurencja, niekoniecznie sprawdzi się u nas, jednak warto mieć świadomość mechanizmu, na podstawie którego działają inne firmy w danej branży. Brak takich informacji może nam poważnie zaszkodzić, dając błędny obraz.

Jakich trików nie stosować, chcąc wyprzedzić konkurencję?

Wiadomo już, jakie kroki podjąć, aby wyprzedzić konkurencję na rynku. Etyka biznesowa podaje jednak, jaki praktyk wyrzekać się, chcąc pozostać wiarygodnym. Przede wszystkim nie należy oczerniać konkurencji, choć dozwolona jest np. reklama porównawcza. Ponadto nie kopiujemy kropka w kropkę działań, jakie podejmują inne firmy. W złym tonie będzie oferowanie klientom wszystkiego, co chcieliby dostać na raz. Nie jest to co prawda zakazane, ale powoduje, że klient prędzej czy później zgubi się w nadmiarze informacji.

Duża ilość promocji, darmowa dostawa, dodatkowy rabat – co za dużo, to niezdrowo. Nie promujemy firmy, podając nieprawdziwe wiadomości. W dzisiejszym świecie bardzo łatwo zweryfikować, czy to, co mówimy, jest prawdą. Jeśli okaże się, że nie, zaszkodzimy swojemu własnemu wizerunkowi. Klienci nie lubią czuć się oszukiwani ani tym bardziej manipulowani.

PROMOCJA

PROMOCJA

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C