Jak zadbać o dobre relacje z partnerem biznesowym?

C
Sprawdź, jak zadbać o dobre relacje z partnerem biznesowym!

19-04-2024

Dobre relacje w biznesie to podstawa - działania w pojedynkę nigdy nie przynoszą tak dobrych rezultatów, jak praca zespołowa. Liczą się tutaj niuanse, a więc drobne gesty czy miłe słowa, które kierujemy w stronę partnera biznesowego.

Jak o niego dbać, okazując mu zarazem szacunek? Piszemy o tym w dalszej części artykułu!

Drobne upominki od święta

Rocznica założenia firmy, święta Bożego Narodzenia czy Wielkanoc to tylko niektóre okazje, jakie warto wykorzystać, chcąc zbudować dobrą relację z partnerem biznesowym. Podarujmy mu drobny, ale praktyczny upominek, który będzie wyrazem sympatii i szacunku. Nie musi to być nic drogiego ani wymyślnego – wręcz przeciwnie, zwłaszcza jeśli mamy całkiem sporą grupę partnerów do obdarowania. Doskonale sprawdzą się torby wielokrotnego użytku wykonane z bawełny, które można zakupić tutaj: https://www.natura.slupsk.pl/torby-materialowe-z-nadrukiem. Świetnym wyborem będzie również kartka okolicznościowa, do której dołączymy zestaw czekoladek albo wysokiej jakości kawę. Oczywiście, możemy postawić wyłącznie na gadżety reklamowe z naszym logo, które dodatkowo będą w nienachalny sposób promować firmę.

Czy torby materiałowe z nadrukiem będą dobrym upominkiem dla klienta?

Gadżety do firmy – praktyczny wymiar współpracy biznesowej

Chcąc zbudować dobrą relację z partnerem biznesowym, warto zadbać nie tylko o niego samego, ale również o jego firmę. Miły gestem będzie więc podarowanie pewnych akcesoriów, z których będą mogli korzystać również pracownicy. Dobrze, jeśli wykorzystamy w tym celu dodatki z naszym logo oraz nazwą. Wysokiej jakości produkty zamówimy na https://www.natura.slupsk.pl/. Co dokładnie wybrać?

W tym wypadku panuje dowolność – wiele zależy przede wszystkim od branży, w jakiej działa klient. Jeśli prowadzi salon beauty, dobrym rozwiązaniem będą ekologiczne płatki kosmetyczne, natomiast dla prowadzącego przedszkole albo klubik dziecięcy ciekawym wyborem mogą okazać się np. fartuszki bawełniane, z których skorzystają najmłodsi. Pamiętajmy, że bardzo istotna jest jakość gadżetów. Świadczy ona o przyjaznym nastawieniu oraz szacunku, jaki okazujemy partnerowi.

Dobre relacje nie tylko na papierze

Utrzymywanie dobrych relacji z partnerem biznesowym nie powinno być wyłącznie przykrym obowiązkiem. Pozostawanie w odpowiednich stosunkach pozwala czerpać z wiedzy i doświadczenia, nawiązywać nowe znajomości czy zdobywać kapitał obcy. Bardzo istotne jest pozostawanie w stałym kontakcie, a więc utrzymywanie relacji nie tylko na papierze. Warto więc uczestniczyć w:

  • targach branżowych,
  • konferencjach tematycznych,
  • kolacjach biznesowych,
  • imprezach integracyjnych.

Dają one możliwość przeprowadzenia swobodnych rozmów na neutralnym gruncie, bez zbędnego napięcia czy negatywnych emocji. Powinny one dotyczyć nie tylko działalności firmy – mogą dotykać również osobistych tematów, w zależności od tego, jak blisko jesteśmy z partnerem biznesowym. Umiejętność doboru tematów rozmowy jest niezwykle istotna, jeśli nie chcemy zniechęcić do siebie stałego klienta.

Reprezentacja na najwyższym poziomie

Właściciele firm nie zawsze mają możliwość utrzymywania osobistego kontaktu z partnerem biznesowym. Dlatego też delegują odpowiednich pracowników, którzy stanowią ich reprezentację. Pamiętajmy jednak, że muszą oni wykazywać się dużą wiedzą merytoryczną branżową i świadomością w zakresie działań przedsiębiorstwa. Dobrze, aby były to osoby, które cechuje wysoka kultura osobista. Składa się na nią nie tylko umiejętność doboru słów czy tematów rozmowy, ale również ubiór. Naszą reprezentacją nie muszą być managerowie czy osoby zatrudnione na wyższych stanowiskach – w wielu firmach pełnią ją sekretarki albo eksperci, do których obowiązków nie należy kierowanie zespołem.

Spotkania z partnerami biznesowymi zwykle nie odbywają się z dużą częstotliwością, dlatego warto dobrze się do nich przygotować. Jeśli chcemy omówić jakiś problem czy pilny temat, sporządźmy brief spotkania. Natomiast w sytuacji, gdy rozmowa ma luźniejszy charakter, a kontrahent przybywa do nas w odwiedziny, nie musimy w aż tak dużym stopniu skupiać się na formalnościach, pozwalając sobie na odrobinę swobody.

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C