Raport GS1 Polska o platformach zakupowych w 2022

C

10-08-2022

Najnowsza edycja raportu GS1 Polska o e-platformach poświęcona jest wyzwaniom i trendom rozwoju internetowych platform zakupowych.

Polska staje się liderem rozwoju branży e-handlu w Europie. Już ponad 80% internautów kupuje w internecie, a wartość rynku B2C (ang. bussines to customer) e-handlu jest szacowana na ponad 100 mld zł.

Robiąc zakupy w sieci, aż 2/3 polskich konsumentów kupujących online regularnie korzysta z platform sprzedażowych, tzw. marketplace’ów.

 

PROMOCJA

PROMOCJA

Polski e-handel rozwija skrzydła

Od czasu publikacji pierwszego raportu GS1 Polska o e-platformach sprzedażowych w 2019 roku globalny rynek handlu elektronicznego zmienił się radykalnie za sprawą pandemii. Z badania przeprowadzonego przez GS1 na reprezentatywnej próbie 200 respondentów wiosną 2022 roku wynika, że 43% z nich (15 tysięcy) prowadzi sprzedaż towarów w internecie na jednej lub wielu platformach i/lub poprzez własny sklep internetowy. Badanie wykazało, że 83% ankietowanych już prowadzi sprzedaż lub zamierza wejść ze swoją działalnością handlową na Allegro. Na drugim miejscu uplasował się Amazon – 52%, a na trzecim eBay – 26%.

 

Bez standaryzacji ani rusz

Po pandemii centralizacja detalicznego rynku e-handlu wokół dużych platform takich jak Amazon, Taobao, Tmall, czy też wchodzące na globalny rynek Allegro, stała się faktem.  Marketplace’y są dla marek e-handlowych tak samo wrogami, jak i przyjaciółmi. W 2022 roku walczą o dominację w każdy możliwy sposób.

– W tej edycji raportu przeanalizowaliśmy nowe wyzwania, jakie stoją przed e-platformami sprzedażowymi. Szczególną uwagę zwracamy na możliwości, jakie daje standaryzacja z wykorzystaniem rozwiązań oferowanych przez GS1, pozwalająca na szybkie znalezienie właściwego wśród milionów produktów. W tej roli sprawdza się numer GTIN od GS1, kojarzony także pod nazwą kodu EAN. To najpowszechniej stosowany i najbardziej rozpoznawany identyfikator produktu – komentuje Magdalena Krasoń-Wałęsiak, menedżer ds. e-handlu w GS1 Polska.

Raporty dostępny jest na stronie internetowej GS1 Polska.

PROMOCJA

PROMOCJA

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C