Restauracje po 7 miesiącach lockdownu z perspektywy logistyka żywności

C

12-07-2021

Restauracje i kawiarnie od końca października 2020 r. do połowy maja br. mogły prowadzić sprzedaż jedynie na wynos. Jak wpłynęło to na sytuację QSL Polska? – mówi Agnieszka Sałek, dyrektor handlowa QSL Polska.

Jaka była sytuacja QSL Polska w tym okresie?

Przedłużający się okres lockdownu był wyzwaniem dla całej branży gastronomicznej, z którą nierozerwalnie związana jest logistyka żywności. Przez cały ten trudny czas staraliśmy się być jak najlepszym wsparciem dla naszych klientów i dołożyliśmy wszelkich starań, aby dostosować ofertę do ich ówczesnych potrzeb. W QSL Polska przez cały okres lockdownu nieprzerwanie prowadziliśmy nasze standardowe działania, zachowując najwyższą jakość usług.

 

Jak zakończenie lockdownu i uruchomienie ogródków wpłynęło na zamówienia składane w QSL Polska? Czy zmieniła się ilość lub rodzaj zamawianych produktów?

W maju zaobserwowaliśmy zdecydowany wzrost składanych zamówień, zarówno pod kątem ilości, jak i ich różnorodności. Restauracje wróciły do godzin pracy sprzed lockdownu, większość lokali jest już na powrót otwarta, a Polacy stęsknieni za normalnością są tam częstymi gośćmi. W maju osiągnęliśmy sprzedaż na poziomie podobnym do tej z lat przed pandemią wirusa, co bardzo nas cieszy i daje optymistyczne perspektywy na kolejne miesiące. W czerwcu odnotowaliśmy kolejne wzrosty. Po kilku miesiącach spowolnienia biznes wraca na dawne tory.

 

Czy możemy zatem mówić o powrocie do normalności?

Tak, możemy mówić o powrocie do względnej normalności. Oczywiście pewne zmiany zostaną z nami na dłużej. Dania zamawiane na wynos są nadal bardzo popularne. Jednak po długim okresie społecznej izolacji konsumenci chętnie przychodzą do lokali, które znowu tętnią życiem, oczywiście z zachowaniem zasad bezpieczeństwa. Wszyscy długo czekaliśmy na tę możliwość i teraz z radością z niej korzystamy.

 

Jakie są perspektywy na kolejne miesiące?

Przewidujemy, że najbliższy czas będzie pozytywny dla całego rynku gastronomicznego. Ciepłe miesiące lata oraz coraz większy procent zaszczepionych obywateli pozwalają mieć nadzieję na utrzymanie wysokiej sprzedaży w lokalach. Dodatkowo zaczynamy sezon wakacyjny, który zwykle oznacza wzrost obrotów w restauracjach przy autostradach oraz w kurortach wypoczynkowych (w górach czy nad morzem). Najprawdopodobniej, podobnie jak w zeszłym roku, większa część społeczeństwa zdecyduje się na spędzenie urlopu w kraju, co również może wpłynąć na zwiększenie obrotów restauracji i kawiarni.

Z niepokojem śledzimy informacje donoszące kolejnej mutacji wirusa i wzrastającej liczbie zachorowań. Mamy jednak nadzieję, że najtrudniejszy czas już za nami a zapowiadane możliwe ograniczenia nie będą tak dotkliwe dla społeczeństwa i gospodarki, jak poprzednie.

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C