Zakupy online z konieczności czy wygody?
Rosnąca grupa e-nabywców w wieku 55+ z reguły korzysta z handlu elektronicznego bardziej z konieczności niż z chęci. Decydując się na zakupy online, dojrzalsi konsumenci zwykle mają w tym konkretną potrzebę i cel, a przy tym wykazują wiele cech charakterystycznych dla osób stawiających w internecie pierwsze kroki.
Są ostrożniejsi i podczas zakupów, i podczas dokonywania płatności. Nowinki technologiczne nie są im obce, ale mimo to wolą robić zakupy z komputera stacjonarnego lub laptopa, niż z urządzeń mobilnych. Rzadziej korzystają z mediów społecznościowych niż ich dzieci czy wnuki. Te wnioski potwierdza także najnowszy raport „Pokolenie Silvers w e-commerce” fundacji Kobiety e-biznesu – seniorzy internauci to grupa coraz bardziej świadoma i aktywna online.
Z dostawą do domu
Nabywcy 55+ mają także swoje wyraźne preferencje co do realizacji zamówienia online. Zazwyczaj chcą otrzymać zamówiony w sieci produkt sprawnie, bezpiecznie i pod same drzwi.