“Srebrni konsumenci” – coraz ważniejsza grupa e-nabywców

C

22-06-2022

Ostatnie dwa lata, w tym czas pandemicznych obostrzeń w handlu, postawiły wielu konsumentów przed wyzwaniem, jakim jest dokonanie pierwszych w życiu, a potem kolejnych zakupów online. Tegoroczna edycja raportu Barometr E-shopper podkreśla wzrost liczby e-nabywców – seniorów.

Zakupy online z konieczności czy wygody?

Rosnąca grupa e-nabywców w wieku 55+ z reguły korzysta z handlu elektronicznego bardziej z konieczności niż z chęci. Decydując się na zakupy online, dojrzalsi konsumenci zwykle mają w tym konkretną potrzebę i cel, a przy tym wykazują wiele cech charakterystycznych dla osób stawiających w internecie pierwsze kroki.

Są ostrożniejsi i podczas zakupów, i podczas dokonywania płatności. Nowinki technologiczne nie są im obce, ale mimo to wolą robić zakupy z komputera stacjonarnego lub laptopa, niż z urządzeń mobilnych. Rzadziej korzystają z mediów społecznościowych niż ich dzieci czy wnuki. Te wnioski potwierdza także najnowszy raport „Pokolenie Silvers w e-commerce” fundacji Kobiety e-biznesu – seniorzy internauci to grupa coraz bardziej świadoma i aktywna online.

 

Z dostawą do domu

Nabywcy 55+ mają także swoje wyraźne preferencje co do realizacji zamówienia online. Zazwyczaj chcą otrzymać zamówiony w sieci produkt sprawnie, bezpiecznie i pod same drzwi.

 

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C