Studio Moderna wybrało Shippeo

C

26-08-2021

Studio Moderna, wielokanałowy sprzedawca detaliczny produktów do wyposażenia domów oraz wellness, wybrał Shippeo, by zapewnić swoim klientom nowe możliwości śledzenia przesyłek.

Działając na 20 rynkach, od Czech po Rosję Studio Moderna dociera do ponad 360 milionów konsumentów i dostarcza ponad 6 milionów przesyłek każdego roku. Firma w dużej mierze opiera się na efektywnej realizacji łańcucha dostaw, pomagając tym samym w pokonaniu kilku kluczowych wyzwań biznesowych, takich jak wysoki poziom zapasów, koszty logistyczne i brak widoczności poszczególnych procesów w całym łańcuchu dostaw. Poprzez magazynowanie, logistykę i transport firma dąży do tego, aby produkty trafiały do rąk klientów bezpiecznie, na czas i przy minimalnych kosztach.

Jednak korzystając z usług ponad 50 lokalnych przewoźników, działających na wielu rozdrobnionych rynkach i posługujących się różnymi językami, dostarczanie klientom informacji na temat aktualnej lokalizacji przesyłek stanowi złożone wyzwanie. Wymaga to zaangażowania rozbudowanego zespołu obsługi klienta, który w celu zapewnienia tej usługi opiera się na procesach wykonywanych ręcznie, w tym na wiadomościach mailowych i połączeniach telefonicznych.

Przed wybuchem pandemii Covid-19, Studio Moderna rozpoczęło strategiczny projekt transformacji cyfrowej. Jej celem jest wykorzystanie nowych technologii do poprawy i optymalizacji obsługi klienta i NPS, zwiększenia satysfakcji klienta i sprzedaży oraz redukcji kosztów związanych z integracją z firmami kurierskimi. Jednak gdy pandemia zaczęła się rozwijać, a znaczenie handlu elektronicznego gwałtownie wzrosło, firma uświadomiła sobie wartość działań związanych z szybkim śledzeniem przesyłek w celu zwiększenia widoczności dostaw i poprawy doświadczenia klientów.

– Pandemia stała się istotnym katalizatorem dla uruchomienia widoczności naszych dostaw na końcowym etapie dostawy przesyłki do odbiorcy, tzw. ostatniej mili. Przyspieszyliśmy nasze wysiłki w zakresie transformacji cyfrowej we wszystkich obszarach – wyjaśnia Daniel Hodžić, kierownik ds. dostaw ostatniej mili w Studio Moderna. – Platforma Shippeo zapewnia nam jeden scentralizowany portal, w którym możemy agregować dane od wszystkich naszych przewoźników, oferując spójny widok na wszystkie kanały naszych dostaw. Powiadomienia e-mail i SMS są wysyłane automatycznie, dzięki czemu kluczowi interesariusze i klienci są na bieżąco informowani o statusie przesyłki.

– Wybraliśmy Shippeo nie tylko ze względu na jakość ich produktu i zrozumienie naszych unikalnych potrzeb, ale także ze względu na jakość wsparcia wdrożeniowego – mówi dyrektor generalny Studio Moderna, Jan Heere. – Skupienie zespołu Shippeo na szybkości i łatwości integracji było dla nas kluczowe, aby móc w szybkim tempie realizować nowe możliwości śledzenia paczek. Jednocześnie przejęcie odpowiedzialności za integrację naszych przewoźników pomogło nam oszczędzić sporo czasu i pieniędzy.

Chociaż dostawy B2C były priorytetem w ramach strategii digitalizacji, Studio Moderna ma również nadzieję na rozszerzenie możliwości wdrożenia widoczności dostaw w kolejnych obszarach działalności.

– Celem długoterminowym jest wprowadzenie dodatkowej widoczności do obszaru dystrybucji magazynowej oraz zarządzania przepływami dostawców, tak aby zwiększyć produktywność, zoptymalizować działalność i obniżyć koszty logistyczne – mówi Jan Heere.

 

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C