Tego można się dowiedzieć z najnowszego raportu Fresh Logistics Polska „Świeżo i na czas. Transport żywności a oczekiwania Polaków”.
Fresh Logistics Polska rocznie obsługuje ponad milion przesyłek ze świeżą żywnością. Dokłada wszelkich starań, aby zawsze być blisko rynku i odpowiednio reagować na preferencje konsumenckie. Dlatego, postanowiła przeprowadzić badanie rynku, na podstawie, którego stworzyła raport dotyczący oczekiwań konsumentów, w odniesieniu do produkcji, transportu i przechowywania świeżej żywności.
Raport „Świeżo i na czas” to źródło wiedzy o preferencjach konsumenckich, wzbogacone ciekawymi grafikami i wypowiedziami eksperckimi m.in.: Marka Borowskiego, prezesa Federacji Polskich Banków Żywności, dr Justyny Bylinowskiej, technologa żywności i żywienia oraz redaktor naczelnej portalu www.dietetycy.org.pl czy też Moniki Ciesielskiej, DR Lifestyle, dietetyczki i autorki popularnego bloga www.drlifestyle.pl.
– Choć na naszych stołach królują świeże produkty i domowe potrawy, to Polacy coraz chętniej sięgają po gotowe półprodukty lub dania. Asortyment w sklepach dostosowuje się do potrzeb rynku i nawet w dyskontach można kupić wysokiej jakości, zdrowe „gotowe dania”. – tak najnowsze trendy komentuje w raporcie Monika Ciesielska, dietetyczka i blogerka.
Raport zawiera także opinie badanych na temat tego, czym według nich są świeże produkty, jak należy je przechowywać w domu, a także istoty znaczenia odpowiedniej temperatury i czasu przechowywania jedzenia. Konsumenci zwracają również dużą uwagę na bezpieczeństwo żywności, jakość produktów oraz czas dostawy. Przykładowo, 53% badanych uważa, że dostawa świeżej żywności do sklepów powinna następować codziennie lub ewentualnie kilka razy w tygodniu (31% respondentów). Z kolei dla ponad 56% ankietowanych niski stopień przetworzenia produktu jest wyznacznikiem jego świeżości.
Aby przygotować raport Fresh Logistics, wspólnie z agencją Chromatique, zrealizowała badanie rynku, wykorzystując dwie techniki badawcze: CAPI oraz CAWI. Badanie CAPI (badania ankietowe) przeprowadzono w terenie, w pobliżu hipermarketów w dwóch dużych miastach: Poznaniu oraz Warszawie. Respondenci to konsumenci świeżej żywności i nie tylko, zróżnicowani pod względem wieku, wykształcenia, płci, lokalizacji geograficznej czy rodzaju gospodarstwa domowego.
Zapraszamy do zapoznania się z pełną wersją raportu.
Raport można pobrać ze strony internetowej Grupy Raben: https://polska.raben-group.com/raport-swiezo-i-na-czas.