Ostatnie badanie przeprowadzone przez Webfleet Solutions wskazuje, że od wybuchu pandemii aż 74% flot komercyjnych w Europie zainwestowało w rozwiązania cyfrowe. W Polsce ten odsetek wyniósł 69%.
Szczególną popularnością cieszyły się rozwiązania zwiększające efektywność działań operacyjnych firmy, np. podpis cyfrowy lub dokumentacja cyfrowa.
– Skupiliśmy się na rozwoju oferty dla branży transportowej, dzięki czemu możemy jeszcze mocniej wspierać naszych klientów w poprawie wydajności i bezpieczeństwa ich flot – wyjaśnia Taco van der Leij, wiceprezes Webfleet Solutions Europe.
Do nowych produktów, które zostały wprowadzone na rynek w 2021 r. przez Webfleet Solutions, należą m.in. zintegrowane rozwiązanie z obszaru telematyki wideo Webfleet Video opracowane wraz z Lytx, które łączy nagrania zdarzeń drogowych z kamery samochodowej z danymi dotyczącymi jazdy, co pomaga kierowcom unikać niebezpiecznych sytuacji. Kolejnym wyróżniającym się rozwiązaniem jest system monitorowania ciśnienia i temperatury w oponach Webfleet TPMS, który został opracowany wspólnie z firmą Bridgestone. Webfleet Solutions zaprezentował również terminal kierowcy PRO nowej generacji z usługami Google. Usprawnia on obsługę klienta i zwiększa wydajność kierowców i menedżerów flot. Co więcej, dzięki partnerstwu z project44, dostawcą rozwiązań w obszarze monitorowania łańcucha dostaw, firma Webfleet Solutions zaoferowała klientom dodatkową wartość w zakresie widoczności transportu w łatwy i zgodny z przepisami sposób.
– Inwestycje w cyfryzację pomimo pandemii nie dziwią, gdy weźmiemy pod uwagę, że nakłady na telematykę zwracają się w 6-9 miesięcy, a 90% klientów finansuje telematykę poprzez wynajem sprzętu, zachowując w ten sposób niskie koszty wejścia – mówi Dariusz Terlecki, dyrektor regionalny w Polsce i Europie Wschodniej, Webfleet Solutions.
Firma w 2021 r. uruchomiła usługę wsparcia e-TOLL dla swoich klientów, dzięki czemu mogą oni szybko i sprawnie przesyłać dane geolokalizacyjne do systemu poboru opłat drogowych.
Priorytety na 2022 rok
Webfleet Solutions wprowadził w zeszłym roku wiele nowych rozwiązań, które pomagają przedsiębiorstwom w elektryfikacji ich flot. Między innymi dzięki temu firma podwoiła w 2021 r. liczbę klientów korzystających z pojazdów elektrycznych.
– Ten obszar ma duży potencjał rozwojowy, co potwierdzają badania Webfleet Solutions. Już teraz w Polsce 49% pojazdów we flotach lekkich i dostawczych mogłoby zostać zamienionych na pojazdy elektryczne – dodaje Dariusz Terlecki.
Webfleet Solutions współpracuje z organizacją pozarządową Justdiggit w ramach platformy Green Your Fleet, która pomaga zrównoważyć emisję dwutlenku węgla, poprzez wspieranie projektów ponownego zazielenianie terenów dotkniętych suszą w Afryce.
Lider w Europie
Webfleet Solutions poszerza wpływy w regionie Europy Środkowej i w 2021 r. rozpoczęła świadczenie usług dla węgierskich klientów biznesowych.
– Platforma Webfleet została udostępniona w języku węgierskim i zintegrowana z węgierskim elektronicznym systemem poboru opłat HU-GO – mówi Dariusz Terlecki. – Rozpoczęliśmy także współpracę z lokalnymi partnerami biznesowymi, co dodatkowo zwiększy nasz zasięg rynkowy. W 2022 r. będziemy dalej intensyfikować nasze działania w regionie Europy Środkowej.
Silna pozycja lidera Webfleet Solutions w branży zarządzania flotą, a także jej innowacyjne rozwiązania, zostały docenione przez firmę konsultingową Frost & Sullivan, która uznała Webfleet Solutions za Europejską Firmę Telematyczną Roku 2021 (European Fleet Telematics Company of the Year 2021). Co więcej, funkcje do zarządzania pojazdami elektrycznymi w rozwiązaniu Webfleet zostały docenione w tegorocznej edycji konkursu Fleet Derby, zwyciężając w kategorii produkt/usługa flotowa: Ekologiczne rozwiązania dla flot samochodowych.