Wykorzystanie elektrycznych pojazdów, jest jednym z działań, które mają przybliżyć Grupę DPDHL do osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla do 2050 roku. Dodatkowo do 2030 roku DHL Express planuje powiększyć swoją flotę w Europie o ponad 14 000 elektrycznych pojazdów w celu zmniejszenia emisji dwutlenku węgla.
– Stale szukamy nowych rozwiązań, które z jednej strony będą umożliwiały nam minimalizować wpływ na środowisko naturalne, a z drugiej strony pozwolą terminowo dostarczać ekspresowe przesyłki do naszych klientów. W związku z tym do 2030 roku grupa DPDHL zainwestuje łącznie 7 miliardów euro w ekologiczne rozwiązania – mówi Tomasz Buraś, prezes zarządu DHL Express Polska.
DHL Express ma na terenie Europy około 500 elektrycznych furgonetek, wykorzystywanych głównie w miastach, oraz 14 000 innych pojazdów. Ze względu na duże zapotrzebowanie klientów na międzynarodowe dostawy ekspresowe, firma spodziewa się, że jej europejska flota „ostatniej mili” do 2030 roku wzrośnie do około 20 000 samochodów dostawczych. Natomiast do końca bieżącej dekady 60% floty będzie napędzanych energią elektryczną.
DHL Express, we współpracy z kilkoma wyspecjalizowanymi firmami, pracuje nad planem znacznego zwiększenia liczby punktów ładowania w Europie. Dodatkowo inwestuje w prace nad alternatywnymi paliwami lotniczymi oraz rozwija neutralne dla klimatu budynki.