W 2021 roku liczba przesyłek dostarczanych Polakom przez kurierów przekroczyła 2 miliony dziennie . Dla klientów coraz częściej liczy się już nie tylko doręczenie na czas, ale też inicjowanie działań proekologicznych przez firmy z branży logistycznej.
Zeroemisyjne dostawy, czy w pełni ekologiczne opakowania to tylko kilka przykładowych działań, które wspierają ochronę środowiska.
– Profesjonalni, niezawodni kurierzy są naszą siłą i priorytetem. Zespół kurierski DHL Parcel to około 4000 kurierów i kurierek w całej Polsce. W tym wyjątkowym dniu, w naszych sortowniach i terminalach przygotowujemy specjalne akcje, konkursy i upominki dla kurierów. Dzień Kuriera to doskonała okazja, by po raz kolejny im podziękować, doceniając ich pracę, zaangażowanie i pełen profesjonalizm – mówi Agnieszka Świerszcz – dyrektor generalna DHL Parcel.
Zeroemisyjny kurier
Klienci coraz częściej pytają o zaangażowanie firm w działania ekologiczne. Działania firm kurierskich mają ważne znaczenie dla środowiska i jakości życia w miastach. DHL wciąż modernizuje swoją flotę kurierską. Pojawia się w niej coraz więcej pojazdów o napędzie elektrycznym.
– Samochody zeroemisyjne doskonale sprawdzają się w ramach miejskiej logistyki. Zbierają również bardzo pozytywne opinie naszych kurierów, którzy cenią sobie komfort jazdy i wygodę, jaką zapewnia elektryczny napęd – wyjaśnia Arkadiusz Stasiak, wiceprezes ds. operacyjnych w DHL Parcel Polska.
Samochody elektryczne spodobają się również kurierom.
– Praca w samochodzie z napędem elektrycznym to zupełnie inna, lepsza jakość: cichy silnik, komfort, bezpieczeństwo i intuicyjne rozwiązania. „Elektryki” znacznie ułatwiają poruszanie się po miastach. Mogę wjechać w strefy zeroemisyjne, zamknięte dla pojazdów spalinowych. Poruszam się buspasami, łatwiej mi zaparkować. Często też spotykam się z pozytywnymi reakcjami, kiedy klienci widzą, że podjeżdżam właśnie samochodem elektrycznym. Cieszę się, że wprowadzamy tego typu rozwiązania, dzięki nim jesteśmy bardziej przyjaźni dla otoczenia, a dodatkowo łatwiej nam wykonywać codzienne zadania – dodaje Karol Jagodziński, kurier DHL Parcel.
Firma wykorzystuje także potencjał odnawialnych źródeł energii. Ma własne instalacje fotowoltaiczne, a pozyskany w ten sposób prąd zasila kurierskie samochody elektryczne i sortownie. Kolejne instalacje fotowoltaiczne będą powstawały przy każdej nowej jednostce. Już dzisiaj, dzięki zastosowaniu elektrowni słonecznych DHL Parcel oszczędza ponad 330 000 kWh energii w ciągu roku.
Miód i automatyzacja
Nowoczesne, zautomatyzowane obiekty wpływają na wydajność, komfort pracy zespołu oraz oszczędność energii. Warto wspomnieć np. o systemie zapobiegającym równoczesnej pracy ogrzewania i chłodzenia pomieszczeń biurowych, specjalnej izolacji ścian, która zapobiega utracie ciepła zimą czy instalacjach do zawracania wody opadowej w celu ponownego wykorzystania jej m.in. do podlewania zieleni. Bardzo ważny jest również proekologiczny system oświetlenia strefowego LED oraz specjalny dach, który przepuszcza światło dzienne, żeby oszczędzać energię.
Ważnym elementem wspierającym środowisko są także firmowe pasieki. Pierwsza stanęła w Warszawie i zamieszkało w niej aż 250 tysięcy pszczół. Kolejne powstają przy obiektach DHL Parcel w różnych częściach Polski. Założenie pasieki firmowej to przykład działań na rzecz ochrony pszczół i rozwoju pszczelarstwa miejskiego wspieranego przez biznes. Okazuje się również, że miód wytwarzany przez „miejskie” pszczoły charakteryzuje się wyjątkową czystością i może mieć unikalny charakter, który nadaje mu specyficzna flora miejska.