Każde opakowanie ma wewnętrzną etykietę zwrotną. Zeskanowanie jej w dowolnym Paczkomacie umożliwia zwrot opakowania do magazynu InPostu, po czym wraca ono do sklepu internetowego.
– Tylko w ubiegłym roku w Polsce wysłanych zostało ponad 640 mln paczek, w tym roku będzie ich jeszcze więcej. Niestety, opakowania są piętą achillesową handlu w internecie. Co roku setki milionów jednorazowych opakowań trafia na śmietniki. Dlatego wprowadzamy pierwszy w Polsce system wtórnego obiegu opakowań w e-handlu. Opakowania są dostosowane rozmiarem do wysyłanego produktu, aby nie przewozić powietrza – mówi Rafał Brzoska, prezes InPostu.
Jako pierwsza w Polsce do projektu przystąpi Modivo, platforma do handlu w internecie spółki eobuwie.pl.
– Badania rynkowe wskazują, że konsumenci są coraz częściej zaniepokojeni nadmiarem opakowań znajdujących się w obiegu i zastanawiają się nad możliwościami ich recyklingu. Ten temat jest również ważny dla naszych pracowników. Dlatego jako pierwsi w Polsce podejmujemy wyzwanie InPostu i przyłączamy się do projektu, w ramach którego udostępnimy klientom opakowania wielokrotnego użytku. Po odebraniu przesyłki pudełko wystarczy zwrócić do najbliższego Paczkomatu InPostu, by po dokładnym czyszczeniu wróciło do obiegu – mówi Damian Zapłata, prezes eobuwie.pl S.A. z grupy CCC.
Rafał Brzoska zaznacza z kolei, że dzięki bardzo rozbudowanej sieci Paczkomatów, których jest już 15 000, InPost jako jedyny w Polsce jest w stanie zadbać o to, aby opakowanie wracało do powtórnego obiegu.
– Zapraszamy do projektu wszystkie firmy, które chcą wnieść swój wkład w działania ekologiczne. Opakowania wielokrotnego użytku to przyszłość – podkreśla Rafał Brzoska.