Nowe eSprintery dla DHL Parcel

C

14-11-2022

Elektryczne Sprintery dołączają do floty kurierskiej DHL Parcel Polska. To element programu GoGreen, w ramach którego DHL m.in. modernizuje swoją flotę, aby zmniejszyć wpływ na środowisko.

GoGreen obejmuje między innymi modernizację floty i korzystanie z energii odnawialnej dzięki własnym instalacjom fotowoltaicznym, które zasilają m.in. samochody kurierskie oraz sortownie. W efekcie powstaje wydajny, przyjazny środowisku ekosystem logistyczny.

Najnowszym nabytkiem DHL Parcel Polska są elektryczne Mercedesy-Benze eSprintery. Zakup blisko 80 nowych samochodów jest jednocześnie kolejnym etapem współpracy z marką, w ramach której firma testowała już mniejszy model eVito.

Obecnie zakupione samochody dostarcza diler Mercedes-Benz Auto Frelik.

 

Więcej pracy

Rozwój usług kurierskich jest związany m.in. ze wzrostem e-handlu. Oznacza coraz więcej zleceń i wyższe zapotrzebowanie na kierowców wykonujących dostawy tzw. ostatniej mili. Dlatego firmie zależy, aby stworzyć im dobre warunki do pracy. Elektryczne samochody ułatwiają codzienne zadania, m.in. dzięki możliwości korzystania z buspasów, bezpłatnego parkowania w miejskich strefach płatnego parkowania, a ponadto zapewniają na ciszę w kabinie i dobre osiągi. Mercedesy eSprintery mają też stosunkowo dużą baterię o pojemności 47 kWh, którą można doładować z 10 do 80% prądem stałym o mocy 80 kW w czasie poniżej 25 minut.

– Bardzo się cieszymy, że firma DHL zaufała elektrycznej wersji Sprintera, modelu, który w wariancie spalinowym od kilku generacji jest numerem jeden w branży kurierskiej na świecie – mówi Grzegorz Sawicki, dyrektor sprzedaży Mercedes-Benz Vans w Polsce. – eSprinter zachowuje wszystkie znane od lat walory swojego brata z tradycyjnym silnikiem, takie jak funkcjonalność, wytrzymałość, ładowność, komfort i jakość, dokładając do nich lokalnie bezemisyjny napęd, ciszę i wyjątkową dynamikę. Jednocześnie jako Mercedes-Benz Polska, dzięki kilkuletnim inwestycjom w rozwój tych produktów oraz szkolenia sieci sprzedaży i serwisu, możemy zapewnić pełne wsparcie w użytkowaniu tych samochodów.

– Już do 2027 r. 50% floty DHL Parcel będą stanowiły samochody elektryczne – mówi Arkadiusz Stasiak, wiceprezes ds. operacyjnych w DHL Parcel Polska. – Już od dawna prowadzimy intensywne testy różnych modeli samochodów dostawczych o napędzie elektrycznym, które doskonale sprawdzają się w ramach miejskiej logistyki. Zbierają również bardzo pozytywne opinie naszych kurierów, którzy cenią sobie komfort jazdy i wygodę, jaką zapewnia elektryczny napęd. Zdecydowaliśmy się na współpracę z Mercedes-Benz, ponieważ ich pojazdy są funkcjonalne i efektywne z punktu widzenia operacyjnego. Mamy także własne stacje ładowania oraz instalacje fotowoltaiczne, dzięki którym produkujemy energię słoneczną na nasze potrzeby. Prąd, który pozyskujemy w ten sposób, zasila nie tylko budynki czy sortery, ale także kurierskie samochody elektryczne.

 

Pełna mobilność

Za transakcję zakupu eSprinterów przez DHL Parcel Polska odpowiada diler marki, firma Mercedes-Benz Auto Frelik, która sukcesywnie dostarcza kolejne partie pojazdów. Nowe samochody DHL Parcel oprócz wyposażenia seryjnego, obejmującego m.in. asystenta ruszania na wzniesieniu i asystenta bocznego wiatru oraz podgrzewany fotel kierowcy, mają również takie udogodnienia jak kamera cofania w lusterku wstecznym, światła przeciwmgielne z doświetlaniem zakrętów, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, elektryczny hamulec postojowy, przyciemniane szyby oraz szybę przednią z filtrem, a także tylne drzwi skrzydłowe otwierające się do 270 stopni. Pojazdy wyposażono w silniki o mocy 85 kW (116 KM). Samochody wyróżnia także żółta barwa i oznakowanie „samochód napędzany energią elektryczną”.

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C