Dachser planuje zeroemisyjne dostawy w kolejnych miastach

C

17-02-2023

Koncepcja bezemisyjnych dostaw w centrach miast, która rozpoczęła się jako innowacyjny program pilotażowy, okazała się sukcesem. W ramach Dachser Emission-Free Delivery jest już dwanaście obszarów dostaw towarów niespożywczych z zerową emisją zanieczyszczeń, a do 2025 roku dołączy do nich co najmniej dziesięć dużych miast europejskich.

Bezemisyjne dostawy towarów, które nie wymagają kontrolowanej temperatury, zostały wdrożone w określonych strefach w Berlinie, Fryburgu, Stuttgarcie, Monachium, Dortmundzie, Kopenhadze, Oslo, Pradze, Strasburgu, Paryżu, Madrycie i Porto. W tych miastach flotę stanowią różne pojazdy o „zerowej emisji”, w tym furgonetki i ciężarówki o napędzie elektrycznym oraz rowery towarowe ze wspomaganiem elektrycznym.

Rowery zostały przystosowane do przewozu ładunków i palet o wadze do 250 kilogramów. Rozpoczynają trasę w terminalu przeładunkowym położonym blisko centrum miasta, zwanym mikrohubem i transportują towary w ruchliwych strefach dla pieszych. Z kolei elektryczne samochody zaopatrują mikrohuby w towary lub dostarczają bezpośrednio do odbiorców paczki i palety, które są zbyt duże lub ciężkie, aby je przewieźć rowerem.

 

Główne miasta

– Dachser Emission-Free Delivery dowodzi, że możemy realizować dostawy paczek i przesyłek drobnicowych na określonym obszarze miasta bez emisji zanieczyszczeń na etapie ostatniej mili bez emisji zanieczyszczeń. To, co jeszcze do niedawna było projektem badawczym, teraz stało się częścią naszej działalności biznesowej, nakreślając drogę do bardziej zrównoważonej logistyki miejskiej – informuje Stefan Hohm, dyrektor rozwoju w Dachserze.

Przy wdrażaniu koncepcji logistyki miejskiej kluczowa jest dostępność pojazdów o „zerowej emisji” oraz ładowarek. Dachser Emission-Free Delivery skupia się na głównych miastach europejskich, w których mieszka co najmniej milion osób i w których Dachser European Logistics ma już swój oddział.

 

Pozytywne skutki

Dostawy z tzw. „zerową emisją” pomagają władzom lokalnym poprawić jakość powietrza i zmniejszyć hałas.

– Ponieważ producenci pojazdów zwiększyli swoje możliwości produkcyjne, spodziewamy się, że w przyszłości elektryczne ciężarówki będą łatwiej dostępne. Dlatego planujemy uruchomienie „bezemisyjnych” dostaw w co najmniej dziesięciu kolejnych miastach do 2025 roku – Alexander Tonn, dyrektor operacyjny ds. logistyki drogowej w Dachserze.

 

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C