Będzie to możliwe dzięki zastosowaniu zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF). Jest to pierwsza taka usługa wśród globalnych przewoźników ekspresowych i w pierwszej fazie będzie dostępna dla klientów DHL Express w Wielkiej Brytanii, a wkrótce potem we Włoszech, Danii, Szwecji, Kanadzie, Australii, RPA i Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Formuła usługi będzie elastyczna, by klienci mogli wybrać ją do poszczególnych wysyłek.
W nadchodzących miesiącach GoGreen Plus zostanie udostępniona w ramach sieci DHL Express na całym świecie.
Nowa usługa GoGreen Plus jest możliwa dzięki niedawno ogłoszonej współpracy DHL z bp i Neste w celu dostarczenia SAF do hubów lotniczych DHL Express na całym świecie. Odnawialna część innowacyjnego paliwa wytwarzana jest z olejów odpadowych. SAF z odpadów i pozostałości może zapewnić obniżenie emisji gazów cieplarnianych nawet o 80% w całym cyklu życia, w porównaniu z konwencjonalnym paliwem lotniczym.
Tzw. „insetting” za pomocą GoGreen Plus umożliwia klientom zmniejszenie ich emisji zakresu 3, pośrednich emisji gazów cieplarnianych, które występują w łańcuchu wartości firmy, w tym w transporcie i dystrybucji na etapie niższego szczebla. W przeciwieństwie do inicjatyw w zakresie kompensowania emisji CO2 określanych jako „offsetting”, „insetting” uważany jest za działania na rzecz obniżenia emisji dwutlenku węgla w ramach inicjatywy „Celów o podstawach naukowych”, ponieważ służą zmniejszeniu emisji bezpośrednio związanejh z działalnością firmy.
Usługa GoGreen Plus stanowi część strategii zrównoważonego rozwoju Grupy Deutsche Post DHL, której jednym z celów jest osiągnięcie zerowej emisji netto do 2050 r. Będzie to realizowane również poprzez pośredni cel, jakim jest wykorzystanie 30% SAF w całym transporcie lotniczym do 2030 r.