Dostawy przyszłości DHL prosto z Prologis Park Prague-Jirny

C

12-11-2021

W Prologis Park Prague-Jirny została uruchomiona stacja ładowania, który posłuży elektrycznemu Volvo, wprowadzonemu do floty w Czechach przez DHL Supply Chain, partnera firmy Prologis.

Ograniczenie emisji dwutlenku węgla jest kluczowym elementem strategii zarówno ESG Prologis, jak i DHL. Ciężarówka elektryczna Volvo FL 42 R zapewni transport pomiędzy pięcioma magazynami DHL w centralnym regionie Czech, co zmniejszy emisję CO2 firmy o pięć ton rocznie. Podobne rozwiązanie DHL wprowadził wcześniej w Wielkiej Brytanii. Prologis uczestniczył w budowie niezbędnej infrastruktury do ładowania pojazdu. Stacja zlokalizowana jest w centrum dystrybucji DHL w Prologis Park Prague-Jirny.

– Jest to kolejny ważny krok w realizacji naszej strategii Go Green, która ma nam pomóc osiągnąć bezemisyjność do 2050 roku – mówi Warren Bodley, dyrektor ds. transportu na Europę Środkową i Wschodnią w DHL Supply Chain.

– To właśnie dzięki takim współpracom osiąga się indywidualne cele w zakresie zrównoważonego rozwoju, rozwijając przy tym niskoemisyjną logistykę przyszłości. Prologis należy do światowych liderów zrównoważonego rozwoju, dlatego jesteśmy dumni, że możemy wraz z DHL pracować nad tym projektem i wspierać naszego klienta we wdrażaniu jego ambitnej strategii środowiskowej – powiedział Jan Pastorek, dyrektorowi ds. zarządzania nieruchomościami i satysfakcji klienta w firmie Prologis.

PROMOCJA

PROMOCJA

Warunkiem wstępnym przedsięwzięcia było uruchomienie stacji ładowania o odpowiedniej mocy. Całkowita pojemność akumulatora elektrycznej ciężarówki wynosi 265 kWh, a nowa stacja ładowania Alpitronic Hypercharger w Prologis Park Prague-Jirny, o mocy wyjściowej 75 kW zapewni mu szybkie ładowanie. Dzięki temu pojazd będzie gotowy do pracy w każdej chwili.

Prologis podejmuje także szereg własnych inicjatyw, które mają na celu ograniczanie wpływu logistyki na środowisko. W ostatnim czasie rozszerzył na całą Europę współpracę z organizacją Cool Earth, aby móc kompensować ekwiwalent nieuniknionej emisji CO2 w swoich inwestycjach i ochronić w ten sposób obszar lasów deszczowych o powierzchni ponad trzydziestokrotnie większej niż każdy nowobudowany obiekt. Tylko w ostatnim roku budując swoje magazyny w Europie Środkowej pomógł ocalić 784 hektarów lasów deszczowych.

 

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C