Terberg BC202-EV, jest wyposażony w dwa zestawy akumulatorów o pojemności 74 kWh, co daje łącznie 148 kWh. Oznacza to, że teoretycznie może on pracować przez ponad osiem godzin na jednym ładowaniu. W oddziale w Hvidovre pojazd będzie obsługiwał 41 bram i przemieszczał po terenie terminala do 200 nadwozi wymiennych i naczep dziennie. Na miejscu powstała już odpowiednia infrastruktura ładowania, aby zasilać zieloną energią elektryczną rosnącą e-flotę.
Dostawa pierwszego elektrycznego ciągnika terminalowego jest następstwem wieloletniej współpracy z firmą Terberg. Już w 2012 roku w oddziałach Dachsera w Herne i Hamburgu odbyły się pierwsze jazdy próbne ciągnika z napędem akumulatorowo-elektrycznym.
W Niemczech Dachser korzysta z programu dofinansowania „Przyjazne dla klimatu pojazdy użytkowe i infrastruktura” prowadzonego przez Federalny Urząd ds. Logistyki i Mobilności. Celem programu jest zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych poprzez zastosowanie alternatywnych napędów i paliw w transporcie drogowym. Rząd federalny przyznaje dotacje, m.in. na zakup lekkich i ciężkich pojazdów użytkowych z alternatywnymi, przyjaznymi dla klimatu napędami.
– W ramach programu „Przyjazne dla klimatu pojazdy użytkowe i infrastruktura” złożyliśmy już wnioski o 27 elektrycznych ciągników terminalowych firmy Terberg, przeznaczonych dla naszych różnych oddziałów w Niemczech. Niektóre z nich zostały już zatwierdzone – mówi Andre Bilz, lider zespołu zajmującego się wyposażeniem terminali i pojazdami ciężarowymi.