Nowe rozwiązanie oznacza, że elektryczne ciężarówki będą szybko przejeżdżać przez bramkę nr 4 APM przez zarezerwowany dla nich pas, i będą obsługiwane w pierwszej kolejności. Jest to ukłon w stronę elektryfikujących się flot i ułatwienie pozwalające im lepiej planować pracę pojazdów elektrycznych, których zasięg jest stosunkowo mały.
– Widzimy, że coraz więcej firm transportowych zaczyna elektryfikować część swoich flot. Mamy nadzieję, że wsparcie tej inicjatywy poprzez zaoferowanie jak najszybszego przejazdu i obsługi będzie dla nich zachętą. Nasza własna obsługa kontenerów od kilku lat jest wolna od paliw kopalnych – mówi Brian Bitsch, dyrektor handlowy w APM Terminals.
Każdego roku przez port w Göteborgu przejeżdża około miliona ciężarówek, z czego jedna trzecia, czyli 1000 pojazdów dziennie przejeżdża przez terminale APM. Jak dotąd elektryczne ciężarówki stanowią promil całego ruchu, ale Szwedzi liczą, że to się zmieni. 3 marca firma logistyczna DFDS wprowadza do ruchu 20 elektrycznych ciężarówek do pracy w rejonie portu. Skaraslättens Transport niedawno wdrożył trzy elektryczne ciężarówki. Priorytet dla elektryków skłonił firmę do inwestycji w dwie kolejne elektryczne ciężarówki, rozpoczną jazdę w maju 2023 r.
Po decyzji APM Terminals działają trzy terminale z priorytetem dla ciężarówek elektrycznych. Pozostałe dwa terminale są obsługiwane przez Göteborg Roro Terminal i Stena Line.