Gefco instaluje 290 stacji ładowania e-Totem

C

10-12-2021

Gefco jest w końcowej fazie instalacji 290 stacji ładowania pojazdów elektrycznych (EV) na placach składowych w wielu krajach Europy. Urządzenia e-Totem, jednego z francuskich dostawców stacji ładowania pojazdów elektrycznych, pomogą producentom i dealerom ładować pojazdy przed ich dostawą do klientów końcowych.

Do końca 2021 roku zostanie uruchomionych 145 nowych stacji ładowania na 23 placach składowych Gefco w ośmiu krajach: Belgii (Ghislenghien), Czechach (Kolin) Francji (Blyes, Le Havre, Hordain, Marckolsheim, Marly-la-Ville, Mulhouse, Nantueuil, Poissy, Rennes, Sochaux i Valenton), Włoszech (Livorno i Parma), Portugalii (Setubal), Słowacji (Trnava), Hiszpanii (Ciempozuelos i Tarragone) oraz Wielkiej Brytanii (Sandtoft i Sheerness).

– Przejście na bardziej ekologiczne paliwo wymaga dużych inwestycji w nową infrastrukturę. Nowe stacje ładowania pojazdów elektrycznych będą impulsem dla producentów i dealerów pojazdów elektrycznych. Cieszymy się, że możemy pomóc naszym klientom dostosować się do popytu – mówi Albert Bouchoucha, dyrektor rozdysponowania samochodów, Gefco.

Projekt o wartości 7 mln euro został uruchomiony w 2020 roku, przy wsparciu zespołu 40 pracowników Gefco, w odpowiedzi na wzrost rynku pojazdów elektrycznych po wprowadzeniu zachęt do przyspieszenia przejścia na rozwiązania zeroemisyjne. To spowodowało konieczność stworzenia dostawcom takim jak Gefco, możliwości doładowania baterii nowych pojazdów elektrycznych na placach składowych na żądanie, przed dostawą do dealerów i klientów końcowych.

 

Stacje dopasowane do potrzeb

Gefco połączyło siły z e-Totem, aby zaprojektować i wyprodukować dwa rodzaje stacji ładowania: superładowarki prądu stałego 50 kW i stacje przyspieszonego ładowania prądem przemiennym 22 kW. Wszystkie mają dotykowy ekran, wielojęzyczny panel sterujący oraz są połączone z centralnym systemem zarządzania przez 3G/4G z protokołem Open Charge Point Protocol (OCPP) w celu śledzenia operacji w czasie rzeczywistym. Dzięki temu zespoły Gefco mogą określić poziom naładowania z dokładnością do 1% i śledzić tę wartość za pomocą smartfonów oraz rozliczać dokładny koszt energii zużytej do ładowania pojazdów. Te unikatowe funkcje zapewniają znaczną poprawę w porównaniu z tradycyjnymi stacjami ładowania, które nie mogą ani wstępnie określić poziomu naładowania, ani automatycznie zatrzymać ładowania, co oznacza, że praca jest kontynuowana do pełnego naładowania. Obecnie Gefco jest jedynym specjalistą od zarządzania łańcuchem dostaw, który oferuje tak spersonalizowaną usługę.

 

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C