Instalacja w centrum logistycznym GXO w Saint-Vulbas w regionie Lyon we Francji umożliwia pełną automatyzację przygotowywania zamówień, co zwiększa wydajność i redukuje koszty.
– Nasze rozwiązanie do pakowania 3D nie tylko wspiera rozwój e-handlu naszego klienta firmy Amer Sports, to prawdziwa rewolucja w obszarze pakowania – powiedział Bernard Wehbe, dyrektor generalny GXO na Francję. – Zastosowanie takiego urządzenia jest przykładem naszych znaczących inwestycji w technologię i zautomatyzowane rozwiązania, które zwiększają wydajność i zmniejszają koszty wysyłki.
Urządzenie może przetwarzać nawet do 700 paczek na godzinę. Najpierw skanuje i mierzy zamówienie w 3D, następnie wycina i składa karton w celu jego dokładnego dopasowania, a na koniec waży, zakleja i etykietuje paczkę przed skierowaniem jej do odpowiedniego transportera. Zmniejszony rozmiar pudełka i wzmocnione narożniki, zwiększają jego trwałość i umożliwiają ponowne wykorzystanie w przypadku zwrotu produktu.
GXO pracowało nad rozwojem technicznym i testami nowych funkcji urządzenia od lutego 2020 roku. Po ostatecznej weryfikacji i przeszkoleniu pracowników, aktualnie GXO w pełni wykorzystuje możliwości maszyny.
Zaawansowane rozwiązania automatyzacji oferowane klientom przez GXO stanowią kluczowy wyróżnik na rynku, pomagając zwiększyć bezpieczeństwo i produktywność. W trzecim kwartale 2021 roku, kiedy GXO po raz pierwszy funkcjonowało jako w pełni niezależna spółka, zostało wdrożonych ponad 1000 innowacji technologicznych, poziom automatyzacji centrów logistycznych zwiększył się 139% rok do roku, a zastosowanie systemów typu „towar do człowieka” o 135% rok do roku. GXO otrzymało również ocenę „AA” ESG przyznawaną przez amerykańskiego dostawcę rankingów MSCI, co plasuje ją na pierwszym miejscu w branży.