Szacuje się, że w Unii Europejskiej brakuje 400 tysięcy kierowców, z czego tylko w Polsce 125 tysięcy. Wyzwania, z jakimi zmaga się zatem branża transportowa, to nie tylko znalezienie przewoźnika, ale też zapewnienie płynnej logistyki dla całego łańcucha dostaw. Największym problemem jest odpowiednie zaplanowanie czasu przejazdu i takie wypełnienie pojazdów przewożonym towarem, które razem przyniosą optymalizację kosztów. Dlatego Trans.eu proponuje narzędzie informatycne, które łączy w sobie internetową giełdę i platformę do komunikacji pomiędzy producentami, firmami transportowymi oraz spedytorami.
– Celem Trans.eu jest cyfryzacja europejskiego sektora TSL. Realizujemy go konsekwentnie poprzez przełomowe rozwiązania cyforwe, w tym między innymi innowacyjną platformę usług logistycznych. Stworzone przez nas narzędzie każdego dnia łączy tysiące producentów z przewoźnikami i firmami spedycyjnymi, tworząc szeroką społeczność użytkowników, wymieniających się między sobą informacjami o dostępnych pojazdach czy wolnych ładunkach – mówi Bogdan Kosturek, wiceprezes zarządu i dyrektor techniczny w Trans.eu.
Za stworzenie i rozwój platformy odpowiedzialny jest interdyscyplinarny zespół specjalistów.
– Tak unikatowe i jednocześnie holistyczne wyzwania technologiczne, odpowiadające na realne potrzeby bardzo dynamicznie zmieniającego się rynku, to świetna szansa dla ambitnych programistów, analityków, testerów czy managerów projektu informatycznego – podkreśla Bogdan Kosturek.
Z platformy korzysta coraz więcej użytkowników. To firmy każdej wielkości – od małych i średnich spedytorów aż po dużych graczy na rynku. Klientów przyciąga możliwość usprawnienia procesów, monitorowania ładunku, nawiązania współpracy z zaufanymi przewoźnikami, przyspieszenia transportu i możliwości zintegrowania wewnętrznych systemów zarządzania transportem (TMS).
Trans.eu jest firmą w 100% zasilaną polskim kapitałem, która każdego roku inwestuje przynajmniej 15 milionów złotych w rozwój platformy. Ponadto w 2022 roku, dodatkowe 15 milionów zostanie przeznaczone na ekspansję w krajach Europy Zachodniej. Obecnie udział tamtejszego rynku w przychodach firmy to 15%. Jak na razie większość użytkowników platformy pochodzi z Polski i krajów bałtyckich. Do 2025 roku Trans.eu, poza najbliższymi sąsiadami, chce dotrzeć również do krajów położonych na południu Starego Kontynentu, między innymi do Hiszpanii czy Włoch. Po świetnym 2021 roku i sukcesie platformy, firma sukcesywnie zwiększa ilość zatrudnionych. Obecnie ma 800 pracowników, a w 2023 liczba to ma wzrosnąć do 1000.