Nowe wózki niskiego unoszenia Clark

C

13-09-2022

Clark poddał liftingowi wózki niskiego unoszenia ze składaną platformą operatora i połączył wszystkie warianty modelowe pod jedną nazwą PPXS20. Nowa seria ma wspomaganie kierownicy w standardzie i charakteryzuje się poprawioną ergonomią i większą przyjaznością dla użytkownika.

W konstrukcji wózków unoszących PPXS20 zastosowano wyłącznie sprawdzone komponenty i materiały, co zapewnia długi okres eksploatacji, wysoką wydajność i bezpieczeństwo. Wózki te przeznaczone są do pracy na średnich i długich dystansach transportowych. Jednak dzięki zabezpieczeniu przed wywróceniem się, doskonale sprawdzą się na rampach i pochyłościach.

Seria składa się z trzech wariantów modelowych, wszystkie o udźwigu 2000 kg: PPXS20 z akumulatorem kwasowo-ołowiowym (375 Ah) w wersji 12,0 km/h nadaje się na długie trasy transportowe, gdzie ważna jest duża prędkość. Na krótszych dystansach alternatywnie dostępna jest wersja z maksymalną prędkością 8,0 km/h.

Dla wariantów modeli z akumulatorem kwasowo-ołowiowym dostępne są różne pojemności akumulatorów, zgodnie z wymaganiami klienta. W zależności od zastosowania dostępny jest akumulator o napięciu 24V i pojemności 225, 250 lub 375 Ah. W przypadku intensywnych zastosowań, takich jak praca wielozmianowa, gdzie nacisk kładziony jest na wysoką dostępność, PPXS20 jest również dostępny z akumulatorem litowo-jonowym (205 Ah). Akumulator Li-ION może być łatwo ładowany i doładowywany bez ograniczania żywotności. Akumulator można ładować w każdym gniazdku sieciowym 230V. W ciągu zaledwie 10 minut można naładować aż 7 % pojemności akumulatora.

 

Przyjazny dla operatora i bezpieczny w użyciu

Platforma operatora z osłonami bocznymi jest standardowym wyposażeniem modelu PPXS20. Podobnie jak osłony boczne, platforma może być składana ręcznie (obsługa piesza). W połączeniu ze standardowym wspomaganiem kierownicy gwarantuje to, że urządzenia te mogą być bez problemu wykorzystywane także w miejscach pracy wymagających dużej przestrzeni. Bieżnik platformy ma antypoślizgową gumową powierzchnię, a dzięki dodatkowemu zawieszeniu oferuje optymalny komfort i bezpieczeństwo. Nisko położony stopień ułatwia również operatorowi wchodzenie i schodzenie. Gdy operator opuszcza platformę, pojazd automatycznie przełącza się w tryb stand-by. Jednostka nie może być już wtedy przemieszczana. Po włączeniu osłon bocznych maksymalna prędkość jazdy wynosi do 8 lub 12 km/h. Gdy osłony boczne są złożone, maksymalna prędkość jazdy jest automatycznie zmniejszana. Wszystkie elementy sterujące i funkcje podnoszenia, opuszczania i jazdy są umieszczone na ramieniu sterującym w zasięgu ręki operatora. Dyszel sterujący może być z łatwością obsługiwany zarówno przez osoby prawo- jak i leworęczne. Pojazd hamuje automatycznie po zwolnieniu dyszla przez kierowcę. Jednocześnie w przypadku awarii wyświetla kody błędów, aby pomóc mechanikowi w rozwiązywaniu problemów. Automatyczna redukcja prędkości podczas pokonywania zakrętów zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa. Dzięki serii PPXS20 operator może w pełni skupić się na swojej pracy – czyli na transporcie towarów – a operator osiąga wysoką wydajność.

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C