W celu opanowania wzmożonego ruchu drogowego podczas zbliżających się Mistrzostw Świata, władze Dohy, zdecydowały się na rozwój miejskiego systemu transportowego, wykorzystującego dane i sztuczną inteligencję. Projekt zostanie opracowany przez firmę Hisense, która od ponad 20 lat działa w sektorze inteligentnego transportu, elektroniki użytkowej i sprzętu AGD. W tym roku jako Hisense jest oficjalnym sponsorem Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej FIFA 2022 w Katarze.
W ostatnich latach Hisense rozwija ofertę zaawansowanych technologii dla sektora B2B, projektując m.in wyświetlacze dla obiektów handlowych, rozwiązania ultradźwiękowe dla branży medycznej oraz projekty smart city. W efekcie, firmie udało się rozszerzyć profil działalności i uzyskać pozycję lidera w projektowaniu zaawansowanych technologii.
W marcu br. roku grupa Hisense podpisała umowę z władzami stolicy Etiopii na współpracę przy budowie inteligentnego systemu autobusowego. Projekt zostanie ukończony do grudnia 2023 roku. Dzięki wdrożonym rozwiązaniom mieszkańcy stolicy będą mogli uzyskać informacje o rozkładach jazdy komunikacji miejskiej w czasie rzeczywistym za pomocą aplikacji mobilnych i cyfrowych wyświetlaczy. Ponadto system pozwoli samym przewoźnikom na monitorowanie sytuacji drogowej, zdalne sterowanie i inteligentne zarządzanie ruchem, alokację zasobów i dostosowanie zdolności przewozowych w oparciu o dane analityczne.
Natomiast w stolicy Indonezji, zamontowano na pętli CSW 252-calowy ekran LED, który został zaprojektowany przez Hisense. Na ekranie wyświetlany jest zaktualizowany rozkład jazdy transportu publicznego oraz informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym. Do tej pory inteligentne rozwiązania transportowe Hisense zostały wdrożone także w Afryce Południowej, Afryce Zachodniej, Dubaju, Indonezji, Tajlandii, Wietnamie, Słowenii i Serbii.