Nabyta część firmy Ingram Micro CLS specjalizuje się w logistyce kontraktowej dla handlu internetowego i wielokanałowej obsłudze logistycznej (ang. omnichannel fulfillment). Transakcja obejmuje też Shipwire, logistyczną platformę technologiczną opartą na chmurze. Szacunkowo w 2021 roku ma osiągnąć przychody na poziomie 1,7 mld USD, obecnie zatrudnia 11 500 pracowników na świecie w 59 magazynach, głównie w USA i Europie.
Łącznie CEVA Logistics i CLS zatrudniać będą ok. 90 tys. pracowników w blisko 1,1 tys. oddziałach w 160 krajach. Dzięki połączeniu CEVA Logistics i Ingram Micro CLS powstanie czwarty co do wielkości globalny dostawca usług logistyki kontraktowej. Michiel Alting von Geusau, obecnie wiceprezes wykonawczy i prezes Global Commerce & Lifecycle Services w Ingram Micro, dołączy do CEVA Logistics i nadal będzie nią kierował. Przejęcie dodatkowo wzmocni ofertę CEVA Logistics w zakresie logistyki kontraktowej i pomoże jej w osiągnięciu celu, jakim jest dołączenie do pięciu największych globalnych graczy logistyki 3PL.
Odpowiedź na rozwój e-handlu
CLS Ingram Micro wzmocni ofertę CEVA Logistics w zakresie obsługi e-handlu i przyspieszy rozwój w kluczowych segmentach rynku, takich jak nowe technologie, handel detaliczny i moda. CLS ma silną pozycję w logistyce kontraktowej i obsłudze handlu interentowego, zwłaszcza w zarządzaniu logistyką zwrotów, widocznością przesyłek i usługą szybkiej dostawy (wysyłka i odbiór jednego dnia).
Shipwire, która zapewnia elastyczne rozwiązania logistyczne do obsługi e-handlu dla małych i średnich firm, będzie miała w chwili obecnej dostęp do bazy ponad 100 tys. klientów CMA CGM i magazynów CEVA, co znacznie przyspieszy jej rozwój i rozszerzy globalny zasięg.
Działając wspólnie, CEVA Logistics i CLS będzie jednym z czołowych globalnych dostawców kompleksowych usług logistycznych dla handlu w internecie.
Akwizycja jest częścią strategii Grupy CMA CGM ukierunkowanej na budowanie i rozwój kompleksowych rozwiązań transportowych i logistycznych wspierających łańcuchy dostaw klientów. Przyspieszenie inwestycji ma wzmocnić jej sieć żeglugową i logistyczną, przy koncentracji na rozwiązaniach zwiększających odporność i płynność łańcucha dostaw.
Grupa CMA CGM zamierza sfinansować przejęcie z własnych środków. Zamknięcie transakcji wymaga jeszcze zatwierdzenia przez odpowiednie organy regulacyjne. Oczekuje się, że zostanie sfinalizowana w pierwszej połowie 2022 roku.