Castorama Polska będzie nadal korzystać z doświadczenia GXO w obszarze automatyzacji i dostosowania do potrzeb klienta dostaw importowych i dystrybucji do wszystkich sklepów sieci w Polsce, w tym do nowego formatu sklepów Castorama Smart.
– Jesteśmy dumni, że możemy dostarczyć nowe rozwiązania dla Castoramy Polska, które umożliwiają rozwój jej działalności na kluczowych rynkach – powiedział Jean-Luc Bessade, dyrektor zarządzający GXO na Europę Środkowo-Wschodnią. – Cieszymy się, że nasze wsparcie pozwala największym markom w Polsce dostarczać produkty dla swoich klientów poprzez budowanie przewagi konkurencyjnej opartej na efektywnym łańcuchu dostaw.
GXO prowadzi obsługę logistyczną Castoramy Polska w dwóch lokalizacjach położonych w okolicy Strykowa liczących 150 000 mkw. powierzchni magazynowej, gdzie zatrudnia 230 osób. Wskazane centra wdrożyły wiele innowacyjnych rozwiązań, które podnoszą efektywność operacji, wpływają na warunki pracy i bezpieczeństwo pracowników oraz są przyjazne dla środowiska. Dzięki instalacji świetlików i specjalnych czujników możliwe jest maksymalne wykorzystanie naturalnego światła i zapewnienie oszczędności energii. Obiekty mają certyfikaty: ISO 9001:2015 – Systemy Zarządzania Jakością oraz ISO 14001:2015 – Systemy Zarządzania Środowiskowego.
– GXO jest dla nas odpowiednim partnerem, który zapewnia skuteczne rozwiązania z wykorzystaniem najnowszych technologii niezbędnych do prowadzenia zwinnych i wydajnych procesów logistycznych – powiedział Wojciech Gondek, Dyrektor Łańcucha Dostaw i Logistyki w Castoramie. – To dla nas solidna podstawa do wzmacniania naszych relacji i budowania naszego biznesu nie tylko w Polsce, ale również we Francji i Wielkiej Brytanii.
GXO jest czołowym światowym operatorem logistyki kontraktowej dostarczającym usługi w obszarze handlu detalicznego wielokanałowego, w tym również artukułami dla majsterkowiczów (tzw. DIY – do it yourself). Zapewnia szybką i niezawodną logistykę dla sklepów tradycyjnych, internetowych oraz dystrybucję do klientów indywidualnych, we współpracy z sieciami handlu detalicznego, sklepami internetowymi oraz specjalistycznymi, a także producentami.