GXO i Saks uruchomiły hub logistyczny do sprzedaży e-commerce

C

27-10-2021

GXO Logistics oraz Saks ogłosiły dzisiaj, że centrum logistyczne GXO zlokalizowane w Middletown w Pensylwanii specjalizujące się w obsłudze zewnętrznej handlu internetowego, rozpoczęło bezpośrednią wysyłkę do klientów na terenie całego kraju.

Jest to odpowiedź na dynamiczny wzrost popytu na luksusową odzież w okresie świątecznych zakupów. Obsługa tego typu to początek współpracy obydwu firm.

– Kiedy prawie siedem miesięcy temu uruchomiliśmy Saks jako niezależną firmę zajmującą się handlem w internecie, wyznaczyliśmy sobie ambitne cele, jednak rozwój biznesu szybko przekroczył nasze początkowe oczekiwania – powiedziała Na Li, starsza wiceprezes ds. logistyki i wysyłek w Saks. – Dzięki GXO mamy większe szanse sprostać wysokim wymaganiom związanym z rozwojem naszego biznesu, a także zapewnić szybką i bezbłędną realizację wysyłek do klientów w szczycie sezonu świątecznego.

Saks korzysta z usługi GXO Direct, czyli obsługi logistycznej opartej na modelu powierzchni współdzielonej, której GXO jest pionierem w Ameryce Północnej, a która umożliwia firmom utrzymanie zapasów blisko klientów finalnych przy jednoczesnej redukcji kosztów stałych i czasu transportu. Rozwiązanie to pomaga obniżyć liczbę pokonywanych kilometrów zmniejszając zapotrzebowanie na przyspieszony transport lotniczy, który jest sześciokrotnie bardziej emisyjny niż transport drogowy. Dodatkowym atutem jest również większa elastyczność uzyskana dzięki możliwości szybkiego dostosowania zapasów w zależności od popytu. Centrum logistyczne GXO wprowadziło zaawansowaną automatyzację z wykorzystaniem robotów współpracujących, w celu optymalizacji wydajności, poprawy dokładności oraz warunków pracy pracowników.

PROMOCJA

PROMOCJA

– Nasze nowe centrum specjalizujące się w obsłudze handlu internetowego w Middletown pozwala szybko i sprawnie reagować na potrzeby Saksa w obszarze e-commerce, co jest szczególnie ważne w okresach szczytowych, takich jak pik przedświąteczny – powiedział Bill Fraine, dyrektor handlowy GXO. – Usługa GXO Direct została zaprojektowana tak, aby wykorzystać skalę naszego działania, nasze możliwości i innowacyjność, które zapewnią firmom niespotykaną wcześniej elastyczność w obsłudze ich klientów. Jesteśmy przekonani, że to rozwiązanie przyczyni się również do rozwoju GXO.

Wskazany model obsługi logistycznej okazał się korzystny dla detalistów takich jak Saks, którzy chcą odpowiedzieć na dynamiczny wzrost zakupów przez internet. Skala operacji prowadzonych w ramach GXO Direct szybko się rozwija i obejmuje aktualnie 41 lokalizacji w Stanach Zjednoczonych.

GXO z sukcesem wsparło Saks podczas jesiennej „Wyprzedaży dla przyjaciół i rodziny” i jest przygotowane do obsługi logistycznej związanej z przewidywanym wysokim popytem w okresie świątecznym. Centrum w Middletown zlokalizowane ok. 10 mil na płd. wschód od Harrisburga w Pensylwanii, przy strategicznym węźle komunikacyjnym zatrudni ponad 350 osób. Lokalizacja obsługiwana przez GXO ma certyfikat Silver LEED liczy ok. 40 000 mkw. z czego 28 000 mkw. zostanie zajęte przez Saksa. Zapasy zgromadzone w centrum stanowią blisko połowę bazy produktów firmy.

 

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C