Eksploatacja akumulatorowo-elektrycznego eActrosa LongHaul powinna przyczynić się do realizacji celu firmy DB Schenker – osiągnięcia neutralnego bilansu emisji CO2 do 2040 roku. Ta elektryczna ciężarówka o zasięgu ok. 500 km bez dodatkowego ładowania ma osiągnąć dojrzałość do produkcji seryjnej w 2024 roku.
W Mercedesie eActros LongHaul zastosowano akumulatory z ogniwami litowo-żelazowo-fosforanowymi (LFP). Odznaczają się one przede wszystkim długą żywotnością oraz większym zasobem energii do wykorzystania. Korzystając ze stacji ładowania o mocy około jednego megawata, akumulatory w eActros LongHaul będzie można naładować z poziomu 20% do 80% w czasie krótszym niż 30 minut. Trzy zestawy akumulatorów zapewniają łącznie ponad 600 kWh pojemności, a dwa silniki elektryczne generują 400 kW mocy ciągłej i 600 kW mocy maksymalnej.
Stina Fagerman, szefowa działu sprzedaży, marketingu i usług Mercedes-Benz Trucks podsumowuje: – DB Schenker to dla nas ważny, długoletni partner, który już z powodzeniem używa naszych elektrycznych ciężarówek w transporcie dystrybucyjnym. Tym bardziej cieszy nas fakt, że również w transporcie dalekobieżnym firma ta postawi na ciężarówkę z gwiazdą – akumulatorowo-elektrycznego eActrosa LongHaul.
Cyrille Bonjean, Head of Land Transport Europe w firmie DB Schenker Europe dodaje: – Dzięki sukcesywnej rozbudowie floty pojazdów elektrycznych, kontynuujemy realizację naszego celu, jakim jest pozycja światowego lidera w dziedzinie zielonej logistyki. Model eActros LongHaul umożliwi wykorzystanie elektrycznych ciężarówek na długich trasach. Do naszej sieci dostaw drobnicowych możemy teraz włączyć zarówno pojazdy z nadwoziami wymiennymi, jak i ciągniki siodłowe do transportu dalekobieżnego. Mogą być one również wykorzystywane w transporcie FTL i LTL. Przykładamy dużą wagę do odpowiedzialności wobec środowiska i nieustannie szukamy ekologicznych rozwiązań.