Chep zorganizował wspólne trasy transportowe dla firmy Wepa, dostawcy produktów higienicznych. Projekt jest częścią rozwiązań Współpracy Transportowej Chep, programu mającego na celu optymalizację logistyki, w taki sposób, aby przy wsparciu analiz Big Data badających miliony ruchów paletowych na terenie Europy, identyfikować punkty synergii w łańcuchach dostaw oraz stwarzać możliwość transportu z innymi partnerami, jak i firmą Chep.
Program jest realizowany od 7 lat i obejmuje ponad 240 klientów w Europie. Włączenie firmy Wepa do programu Współpracy Transportowej Chep miało miejsce w 2014 r. we Włoszech. Był to jeden z pierwszych klientów Chep, którzy wykorzystali to narzędzie.
Wepa i Chep współużytkują razem 12 tras w czterech krajach: Polsce, Francji, Niemczech i Włoszech. Obaj partnerzy współpracują w celu współdzielenia przestrzeni ładunkowej pojazdów ciężarowych (np. łącząc dostawy i odbiory palet Chep z dostawami produktów Wepa), aby zoptymalizować trasy i zmniejszyć liczbę pustych przebiegów. Taki model współpracy przynosi roczne oszczędności w wysokości 141 000 „pustych” kilometrów.
– Rozwijanie współpracy z firmami z segmentu dóbr szybkozbywalnych, takimi jak Wepa, ma kluczowe znaczenie w świecie, który zmaga się z problemem stale rosnącego popytu i konieczności zmniejszenia śladu środowiskowego – mówi Peter Adamczyk, dyrektor ds. kluczowych klientów w firmie Chep.
Współpraca Transportowa Chep jest częścią Światowego Programu Zero Strat (ang. Zero Waste World Programme), która łączy sieci detaliczne i producentów w celu stworzenia bardziej inteligentnych i zrównoważonych łańcuchów dostaw. Oprócz ograniczania pustych przebiegów transportowych, program koncentruje się również na zmniejszeniu ilości odpadów i podnoszeniu wydajności w łańcuchach dostaw poprzez zastosowanie rozwiązań cyfrowych.