Wszystko pod jednym dachem nie tylko dla majsterkowiczów

C

30-06-2022

Dachser DIY Logistics oferuje kompleksowe wsparcie logistyczne, aby pomóc klientom z branży remontowo-budowlanej w cyfrowej transformacji i tworzeniu nowych modeli biznesowych.

Wydarzenia ostatnich lat dały impuls do dynamicznego rozwoju modelu sprzedaży wielokanałowej. Najwięcej zyskał na tym e-handel. Na rynku niemieckim w 2021 roku sprzedaż artykułów z branży DIY (ang. do it yourself – artykuły dla majsterkowiczów i fachowców z branży budowlano-remontowej) oraz ogrodniczej w internecie wyniosła ponad 3,3 miliarda EUR, czyli o 30,9% więcej niż rok wcześniej. To z jednej strony efekt lockdownu i zamykania marketów wielkopowierzchniowych, a z drugiej rozwoju rozwiązań logistycznych oferowanych przez sieci dla klientów indywidualnych.

Częścią ewolucji handlu, także w branży budowlano-remontowej, stały się więc wielokanałowość, postępująca cyfryzacja oraz rosnąca rola operatorów logistycznych, takich jak Dachser, który co roku dostarcza 8,4 miliona przesyłek do 18 tysięcy europejskich sklepów DIY.

 

PROMOCJA

PROMOCJA

Usługi skrojone na miarę

Dachser DIY Logistics jest rozwijane od ponad 20 lat we współpracy z producentami i sieciami handlowymi. Dzięki temu oferta jest dostosowana do potrzeb branży, a jednocześnie spełnia globalne standardy jakości. Podstawowym założeniem jest wsparcie firm w procesie zarządzania zmianą i poprawa ich bilansu logistycznego.

Dachser DIY Logistics to rozwiązanie, które wspiera zarządzanie logistyką i wychodzi ponad dostawę produktów do marketów. Obejmuje usługi dodatkowe związane z odpowiednią ekspozycją, promocją i zwrotem towarów w sieciach DIY.

– W ramach oferty wzięliśmy także pod uwagę nowe wyzwania związane ze wzrostem e-handlu, a co za tym idzie upowszechnieniem dostaw do klientów indywidualnych. Dotyczy to m.in. różnorodności gabarytów zamawianych towarów, wrażliwości na uszkodzenia, wagi przesyłek, a czasami ograniczenia w rozładunku. Wymaga to specjalnych usług w ramach ostatniego etapu w łańcuchu dostaw związanych z wniesieniem czy montażem – podkreśla Juliusz Pakuński, kierownik rozwoju biznesu Dachser DIY Logistics w Polsce.

 

Pełna integracja

Model wieokanałowy wymaga wprowadzenia zmian w obsłudze klienta oraz zarządzaniu łańcuchem dostaw. Począwszy od doradztwa w sklepie i wsparcia online za pośrednictwem aplikacji, po możliwość obejrzenia, a nawet wypróbowania poszczególnych produktów w najbliższej placówce. Klienci mogą następnie zabrać swoje zakupy ze sobą, umówić się na odbiór w sklepie albo zamówić wygodną dostawę do domu. W przypadku logistyki DIY oznacza to uwzględnienie wszystkich tych procesów i wytyczenie kierunków takiej cyfrowo-analogowej podróży klienta. Dobrym przykładem jest powiadomienie o dostawie, które jest wysyłane automatycznie, gdy tylko przesyłka wysyłana jest do odbiorcy. Magazyny, terminale przeładunkowe, punkty sprzedaży czy salony, a także klienci indywidualni mogą monitorować w na bieżąco przebieg transportu za pomocą interfejsów, elektronicznej wymiany danych (EDI), łączy oraz portali internetowych.

 

Pod jednym dachem

Rozwiązania B2C (biznes dla klienta) wiążą się zazwyczaj z większą złożonością i wyższymi kosztami, ponieważ czas przestoju w oddziale dostarczającym jest znacznie dłuższy ze względu na indywidualnie ustalany termin dostawy, a procesy powiadamiania bardziej skomplikowane. Efektywne zarządzanie tak złożoną siecią operacji opiera się głównie na dużych sieciach logistycznych, takich jak te obsługiwane przez Dachsera. Dzięki doświadczeniu, wyspecjalizowanej kadrze i technologiom cyfrowym, Dachser DIY Logistics, staje się kompleksowym rozwiązaniem zapewniającym przejrzysty przepływ towarów oraz danych z fabryki do punktów sprzedaży lub prosto pod drzwi klienta.

 

PROMOCJA

PROMOCJA

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C