Firma Trimble wprowadziła na rynek nowe, autonomiczne i ekonomiczne rozwiązanie telematyczne do śledzenia ruchu naczep: modem Trailer4U, który można łatwo zainstalować jako niezależne urządzenie zasilane przez baterie lub podłączyć do układu zasilania naczepy. W przypadku nieautoryzowanego użycia naczepy modem wskaże miejsce jej zatrzymania, umożliwiając szybkie ustalenie jej lokalizacji. Modem Trailer4U podłączony do źródła zasilania naczepy umożliwia monitorowanie – w pięciominutowych odstępach czasu – każdego przejazdu niezależnie od firmy realizującej transport. Rozwiązanie Trailer4U jest dostępne na rynku od początku października 2017 r.
Modemy Trailer4U firmy Trimble to idealna alternatywa dla skomplikowanych rozwiązań telematycznych oferowanych przez producentów naczep i niezależnych dostawców. Można je podłączyć do szyny CANbus zapewniającej liczne dane o stanie naczepy, które umożliwiają zaplanowanie prac serwisowych. Jednak wielu zarządzających flotami pojazdów nie potrzebuje tego typu informacji. W ich przypadku ekonomiczne rozwiązanie w postaci Trailer4U zapewnia odpowiedź na najważniejsze pytanie: „Jaka jest aktualna lub ostatnia pozycja mojej naczepy?”
Ostrzeżenie w przypadku kradzieży
Dzięki zastosowaniu technologii NFC (Near Field Communication, czyli komunikacji bliskiego zasięgu) modem Trailer4U można aktywować bezpośrednio korzystając z aplikacji na Android. Bateria modemu umożliwia komunikowanie się z zapleczem firmy przez co najmniej dwa lata. Raz dziennie, o godz. 12:00 czasu UTC (uniwersalny czas skoordynowany) modem przekazuje dane dotyczące swojej pozycji za pośrednictwem sieci bezprzewodowej 2G lub 4G, umożliwiając bieżącą kontrolę jednostek. Detektor ruchu sygnalizuje niezaplanowaną zmianę pozycji naczepy, zawiadamiając o tym zarządcę floty po upływie 20 minut. Jeżeli naczepa pozostaje w bezruchu przez 60 minut, modem automatycznie przesyła informacje o jej pozycji w terenie. Ustawienia czasowe można zdalnie zmieniać według indywidualnych preferencji użytkownika. Kradzieże naczep stanowią poważny problem. Oferujemy proste i skuteczne jego rozwiązanie – powiedział Johan Peijnenburg, dyrektor sprzedaży w firmie Trimble Transport & Logistics Europe i menedżer produktu Trailer 4U.
Monitoring w czasie rzeczywistym
Firma Trimble oferuje także standardowy kabel, który można podłączyć do źródła zasilania naczepy, uzyskując dostęp do funkcji śledzenia naczepy w czasie rzeczywistym. Po włączeniu świateł naczepy modem przesyła informacje co pięć minut, co pozwala monitorować każdy przejazd naczepy. Modem Trailer 4U można również podłączyć do elektronicznego układu hamulcowego (EBS) za pomocą specjalnego kabla, oferowanego w sprzedaży internetowej przez sprzedawców posiadających certyfikat przyznany przez firmę Trimble.We współczesnym świecie łańcuchy dostaw są pod ogromną presją czasu. Coraz więcej firm transportowych pragnie zapewnić swoim klientom oraz ich klientom informacje o przewidywanym czasie przyjazdu. Umożliwia to oczywiście komputer pokładowy zainstalowany w ciągniku, ale towary są przewożone w naczepach, które są coraz częściej wykorzystywane w przewozach czarterowych. W przypadku zastosowania modemu Trailer4U nie ma to żadnego znaczenia, kto jest właścicielem ciągnika, do którego podłączona jest naczepa – tłumaczy Johan Peijnenburg.
Pełna integracja z aplikacjami zaplecza oferowanymi przez firmę Trimble
Modem Trailer4U można w pełni zintegrować z aplikacjami zaplecza oferowanymi przez firmę Trimble. Za pomocą FleetWorks firmy transportowe mogą zmieniać nazwy naczep, a dzięki FleetCockpit dyspozytorzy śledzą pozycję i trasę naczepy. FleetWorks to wygodna aplikacja internetowa do zarządzania flotą. Umożliwia monitorowanie floty oraz dostarcza wszystkie informacje z komputerów pokładowych marki Trimble wprost z ciągników i naczep. Zaletą modemu Trailer4U jest elastyczność. Powstał w odpowiedzi na oczekiwania naszych klientów i może być w pełni zintegrowany z aplikacjami biurowymi i komputerami pokładowymi oferowanymi przez Trimble. Trailer4U można także zainstalować w naczepach firm transportowych, które nie korzystają z naszych aplikacji – dodaje Johan Peijnenburg.