Od momentu uruchomienia usługi w czerwcu 2015 roku spółka obsłużyła już ponad 4 miliony przesyłek, a blisko 98% z nich zostało doręczonych już następnego dnia po nadaniu. Wolumen usługi rośnie w ekspresowym tempie. Blisko połowa dostaw została zrealizowana w ostatnich dwóch miesiącach – odpowiednio ponad 1 mln w grudniu 2015 roku i blisko 800 tys. w styczniu 2016 roku.
Spółka świadczy usługi kurierskie dla klientów indywidualnych oraz biznesowych. Dostawa następnego dnia i atrakcyjne ceny usług – w połączeniu z Paczkomatami® InPost i największą siecią obejmującą ponad 7000 placówek pocztowych. Ofertę operatora uzupełnia szeroki wachlarz nowoczesnych rozwiązań, między innymi opcja Dynamicznego Przekierowania Paczek umożliwiająca odbiór przesyłki kurierskiej w wybranym Paczkomacie® InPost lub Punkcie Obsługi Klienta. Ponadto w listopadzie 2015 roku dostawy kurierskie InPost zostały wdrożone także na platformie Allegro w ramach współpracy obydwu firm w zakresie dostarczania e-klientom najlepszych usług logistycznych dla towarów zamawianych online.
– Obecnie kluczowym wyzwaniem dla całej branży jest zapewnienie wielokanałowego modelu obsługi logistycznej, który gwarantuje nie tylko efektywność operacyjną, ale sprawia, że klienci zyskują możliwość wygodnego odbioru swojego zamówienia i pełną elastyczność w zakresie modyfikacji wybranej wcześniej formy dostawy. Rozszerzenie dotychczasowej oferty InPost o usługi kurierskie jest odpowiedzią na tak kształtujące się potrzeby e-konsumentów i wynika ze zmian, jakie zachodzą na rynku e-commerce. Sukces usługi kurierskiej InPost potwierdzają dane dotyczące wolumenu obsługiwanych przez nas przesyłek zarówno na przestrzeni kilku miesięcy od wdrożenia rozwiązania, jak i w gorącym okresie przedświątecznych zakupów. Tak dynamiczne tempo wzrostu ukazuje nie tylko zapotrzebowanie rynku na szybkie i efektywne usługi kurierskie, ale – co najważniejsze – potwierdza zadowolenie klientów z naszej oferty. Zamierzamy kontynuować naszą dotychczasową strategię rozwoju spółki i zgodnie z przyjętymi założeniami chcemy osiągnąć 7% udziału w polskim rynku kurierskim do końca 2017 roku – komentuje Sebastian Anioł, prezes zarządu InPost S.A.
Jak wynika z badania konsumenckiego przeprowadzonego przez InPost 93% użytkowników nowej usługi kurierskiej ocenia ją dobrze lub bardzo dobrze. Na pytanie o ocenę dostawy w ramach nowej usługi kurierskiej InPost, ponad 74% klientów określiło ją jako bardzo dobrą, a jako dobrą uznało ją 18% z nich. Wśród kluczowych kwestii mających wpływ na ocenę rozwiązania konsumenci najczęściej wskazywali szybkość, terminowość oraz poziom obsługi kuriera.
Opcja Allegro Kurier InPost to jedna z trzech dostępnych form dostawy towarów zamawianych za pośrednictwem największej polskiej platformy e-handlowej. Dzięki zawarciu porozumienia o strategicznej współpracy w ramach dostaw produktów zamawianych online przez Allegro i InPost, e-sprzedawcy mają także możliwość skorzystania z Allegro Paczkomaty InPost i Allegro Polecony InPost. We wszystkich tych opcjach, klienci mają zagwarantowaną możliwość bezpłatnego zwrotu zamówionego produktu.