C

01-01-1970

Panattoni Europe czyni e-commerce dziecinnie prostym. Deweloper zrealizuje kolejną w swoim portfolio inwestycję dedykowaną sprzedaży internetowej, tym razem dla grupy SMYK ─ międzynarodowej sieć sklepów specjalistycznych z artykułami dla dzieci. Obiekt o docelowej powierzchni 70 tys. m kw. będzie realizowany w kilku etapach. W pierwszej fazie powstanie 26 tys. m kw. ─ część magazynowa zajmie […]

Panattoni Europe czyni e-commerce dziecinnie prostym. Deweloper zrealizuje kolejną w swoim portfolio inwestycję dedykowaną sprzedaży internetowej, tym razem dla grupy SMYK ─ międzynarodowej sieć sklepów specjalistycznych z artykułami dla dzieci. Obiekt o docelowej powierzchni 70 tys. m kw. będzie realizowany w kilku etapach. W pierwszej fazie powstanie 26 tys. m kw. ─ część magazynowa zajmie ponad 96 proc. powierzchni całkowitej (magazyn: 25 tys. m kw., biura: 1 tys. m kw.). Ze względu na potencjalną opcję instalacji mezzaniny, magazyn będzie miał miejscowo wzmocnioną posadzkę o nośności do 7 T/mkw., a także zwiększony dopływ światła dziennego. Rozpoczęcie prac budowlanych pierwszego etapu zaplanowano na początek stycznia, ich ukończenie przewidziane jest na czerwiec 2018 r., zaś early access nastąpi w maju. W transakcji najmu pośredniczyła agencja nieruchomości JLL.

Smyk ma już 40 lat – narodził się w Warszawie w grudniu 1977 roku i szybko stał się miejscem lubianym i chętnie odwiedzanym. Przez kolejne lata konsekwentnie budował swoją pozycję na rodzimym rynku, a prawdziwym przełomem stał się rok 2000, kiedy firma rozpoczęła powiększanie rodziny o kolejne sklepy w największych miastach Polski. W 2010 roku powstał pierwszy SMYK Megastore, zaś w 2011 roku otworzono sklep internetowy. Jego coraz większa popularność, sprawiła że firma rozpocznie swoją piątą dekadę istnienia z nowym centrum realizacji zamówień sprzedaży internetowej.

Dynamicznie rozwijająca się sprzedaż internetowa przyspieszyła naszą decyzję o nowym centrum logistycznym dla obsługi tego kanału. Prawie trzykrotnie większa niż obecnie powierzchnia pozwoli nam na zwiększenie liczby obsługiwanych klientów i procesowanych zleceń oraz na poszerzenie asortymentu i poprawę jego dostępności. W procesie decyzyjnym uwzględniliśmy potencjał rozwojowy obiektu, jego lokalizację, odległość od magazynu centralnego i hubów kurierów. Ważnym elementem była lokalizacja w granicach miasta Łodzi i istniejące połączenia komunikacyjne.– mówi Michał Janikowski Dyrektor Łańcucha Dostaw Grupy Smyk.

Panattoni Europe specjalizuje się w dostarczaniu zaawansowanych obiektów dedykowanych firmom działającym w branży e-commerce. Dzieje się tak za sprawą szybkiego reagowania na potrzeby rynku, a dzisiaj są nią trendy związane ze sprzedażą w internecie – komentuje Marek Dobrzycki, Managing Director Panattoni Europe i dodaje: Potrzeby najemców dotyczą wielu aspektów – począwszy od lokalizacji, a na kształcie skończywszy.

Decyzja o uruchomieniu dedykowanego centrum dystrybucji to niezwykle ważny moment w historii Smyka i cieszymy się, że mogliśmy doradzać w tak strategicznym projekcie. Elastyczne rozwiązania, jakie zaproponowaliśmy Smykowi, dają firmie możliwość dalszego dynamicznego rozwoju w zależności od zapotrzebowania ze strony klientów oraz szerszego wykorzystania potencjału biznesowego e-commerce.- mówi
Paulina Dziubińska, Dyrektor, Dział Powierzchni Magazynowo – Przemysłowych, JLL: 

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C