PackLink, serwis online ułatwiający korzystanie z usług kurierskich klientom indywidualnym i biznesowym poinformował, że w ramach inwestycji serii B pozyskał 9 mln dolarów na dalszy rozwój i ekspansję światową.
W rundzie finansowania wzięli udział amerykański fundusz Accel Partners, znany z inwestycji w największe firmy technologiczne na świecie oraz hiszpański fundusz Active Venture dotychczasowy inwestor Packlink.
Misją PackLink jest zapewnienie swoim klientom przejrzystego i łatwego w obsłudze rozwiązania umożliwiającego nadawanie oraz doręczanie przesyłek z każdego miejsca
na świecie. Portal założony w 2012 roku Hiszpanii, a obecnie działający w Niemczech, Francji oraz Polsce wykorzysta pozyskane środki na przyspieszenie ekspansji na nowe rynki platformy konsumenckiej, a także premierę nowego produktu, dedykowanego partnerom biznesowym. PackLink dynamicznie podbija rynek logistyki globalnej i wkrótce rozpocznie działalność również we Włoszech i Meksyku oraz kolejnych państwach.
Na całym świecie klienci indywidualni oraz biznesowi wydają ponad 140 miliardów dolarów w skali roku na zlecenia kurierskie. Jednakże ten ogromny i złożony rynek charakteryzuje się brakiem przejrzystości i niską efektywnością. Klienci rzadko mają świadomość liczby wszystkich przewoźników i ich oferty, a porównywanie online dostępnych opcji jest bardzo czasochłonne. Wynika to przede wszystkim z braku ujednoliconych standardów pracy, rozbieżnych schematów cenowych, różnych terminów doręczenia i poziomów obsługi dla poszczególnych rodzajów zleceń oraz miejsc doręczeń.
PackLink ułatwia zamawianie usług kurierskich, łącząc klienta z właściwym operatorem przesyłek. Zamawiający mają możliwość szybkiego i łatwego porównywania cen, terminów dostaw i poziomu obsługi klienta spośród ponad 20 firm kurierskich na całym świecie. Następnie po wydruku listu przewozowego mogą śledzić przesyłki z poziomu serwisu. Platforma oferuje także preferencyjne ceny, dzięki którym jej użytkownicy mogą zaoszczędzić od 20 do 70% kosztów każdej przesyłki.
W najbliższym czasie uruchomiona zostanie również biznesowa odsłona serwisu, skierowana do klientów, którzy wysyłają więcej i częściej, jak na przykład firmy z sektora e-commerce. Packlink Pro to platforma w modelu cloud (tzw. chmury obliczeniowej), umożliwiająca klientom łatwą i szybką integrację z oprogramowaniem do obsługi przesyłek dostępnych na rynku. Firmy posługujące się tym narzędziem będą mogły skupić się na swojej podstawowej działalności ? mając gwarancję, że ich przesyłki dostarczane będą przez wybranego przez siebie przewoźnika, w bardzo atrakcyjnej cenie. Pozwoli im to znacznie obniżyć koszty dostaw. Nowy serwis posiadać będzie rozwiązania przyjazne klientowi: powiadomienia o stanie przesyłki, śledzenie ich statusu czy zarządzanie zwrotami. Tym samym umożliwi to nawet małym firmom e-commerce oferować usługi, które posiadają największe na świecie sklepy internetowe jak np. Amazon.