ABRA S.A. na dłużej z Panalpiną

C

22-06-2010

  {modal href="/images/stories/abra_big.jpg"} {/modal} ABRA S.A., właściciel sieci sklepów meblowych, kontynuuje współpracę z firmą Panalpina Polska w zakresie obsługi ładunków z Dalekiego Wschodu. Nowością we współpracy pomiędzy firmami jest zastosowanie transportu intermodalnego, łączącego w sobie transport morski, kolejowy i samochodowy.   Około 5 proc. towarów sprzedawanych w sklepach sieci ABRA pochodzi spoza Polski, głównie z fabryk w Chinach i Malezji. W 2009 roku partnerem logistycznym ABRY, odpowiedzialnym na transport i dystrybucję ładunków pochodzących z Azji, była firma Panalpina, która zrealizowała dla firmy m.in. fracht i dystrybucję ponad 100 czterdziestostopowych kontenerów. ABRA korzystała również z dodatkowych usług, np. z okresowego magazynowania towarów do momentu dalszej dystrybucji w sieci.   - W ostatnim czasie podejmowaliśmy rozmowy z wieloma firmami świadczącymi usługi logistyczne, w ramach okresowego badania ofert operatorów logistycznych działających na polskim rynku. Chcemy mieć pewność, że korzystamy z najbardziej odpowiedniego rozwiązania. Wynikiem takiego przeglądu jest decyzja o dalszej współpracy z firmą Panalpina. Oprócz kryterium kosztowego, braliśmy pod uwagę także dotychczasowe doświadczenia z Panalpiną oraz jakość świadczonych przez firmę usług. Przewidujemy, że ilość operacji, które zlecimy firmie Panalpina w 2010 roku pozostanie na poziomie zbliżonym do ubiegłego roku - wyjaśnia Marek Zelek, Dyrektor Logistyki ABRA S.A. Obecnie kontenery zawierające ładunki dla ABRY, przyjmowane są w porcie morskim w Hamburgu, skąd transportem kolejowym trafiają do centrum logistycznego we Wrocławiu. Skorzystanie z transportu intermodalnego pozwala na uzyskanie dodatkowych oszczędności, zarówno pod kątem finansowym jak i czasowym.   - Z naszych obserwacji wynika, że transport kombinowany z wykorzystaniem dowozów kolejowych, mimo, że nie jest rozwiązaniem nowym, nadal nie cieszy się szeroką popularnością na polskim rynku. Szkoda, ponieważ dzięki zastosowaniu tej opcji oszczędzamy pieniądze i zyskujemy elastyczność z punktu widzenia łańcucha dostaw, a jednocześnie pamiętamy o ochronie środowiska - mówi Robert Korczakowski, Kierownik Działu Spedycji Morskiej Panalpina Wrocław i Kraków. - Mamy nadzieję, że redukcja kosztów, przy zachowaniu wysokiej jakości serwisu, przyniesie wymierne korzyści, czego odzwierciedleniem będzie mocniejsza pozycja firmy Abra na rynku i ostatecznie bardziej atrakcyjny produkt dla konsumentów - dodaje Korczakowski.  

 

{modal href=”/images/stories/abra_big.jpg”}

PROMOCJA

PROMOCJA

{/modal}

ABRA S.A., właściciel sieci sklepów meblowych, kontynuuje współpracę z firmą Panalpina Polska w zakresie obsługi ładunków z Dalekiego Wschodu. Nowością we współpracy pomiędzy firmami jest zastosowanie transportu intermodalnego, łączącego w sobie transport morski, kolejowy i samochodowy.


 

Około 5 proc. towarów sprzedawanych w sklepach sieci ABRA pochodzi spoza Polski, głównie z fabryk w Chinach i Malezji. W 2009 roku partnerem logistycznym ABRY, odpowiedzialnym na transport i dystrybucję ładunków pochodzących z Azji, była firma Panalpina, która zrealizowała dla firmy m.in. fracht i dystrybucję ponad 100 czterdziestostopowych kontenerów. ABRA korzystała również z dodatkowych usług, np. z okresowego magazynowania towarów do momentu dalszej dystrybucji w sieci.

 

W ostatnim czasie podejmowaliśmy rozmowy z wieloma firmami świadczącymi usługi logistyczne, w ramach okresowego badania ofert operatorów logistycznych działających na polskim rynku. Chcemy mieć pewność, że korzystamy z najbardziej odpowiedniego rozwiązania. Wynikiem takiego przeglądu jest decyzja o dalszej współpracy z firmą Panalpina. Oprócz kryterium kosztowego, braliśmy pod uwagę także dotychczasowe doświadczenia z Panalpiną oraz jakość świadczonych przez firmę usług. Przewidujemy, że ilość operacji, które zlecimy firmie Panalpina w 2010 roku pozostanie na poziomie zbliżonym do ubiegłego roku – wyjaśnia Marek Zelek, Dyrektor Logistyki ABRA S.A.


Obecnie kontenery zawierające ładunki dla ABRY, przyjmowane są w porcie morskim w Hamburgu, skąd transportem kolejowym trafiają do centrum logistycznego we Wrocławiu. Skorzystanie z transportu intermodalnego pozwala na uzyskanie dodatkowych oszczędności, zarówno pod kątem finansowym jak i czasowym.

 

– Z naszych obserwacji wynika, że transport kombinowany z wykorzystaniem dowozów kolejowych, mimo, że nie jest rozwiązaniem nowym, nadal nie cieszy się szeroką popularnością na polskim rynku. Szkoda, ponieważ dzięki zastosowaniu tej opcji oszczędzamy pieniądze i zyskujemy elastyczność z punktu widzenia łańcucha dostaw, a jednocześnie pamiętamy o ochronie środowiska – mówi Robert Korczakowski, Kierownik Działu Spedycji Morskiej Panalpina Wrocław i Kraków. – Mamy nadzieję, że redukcja kosztów, przy zachowaniu wysokiej jakości serwisu, przyniesie wymierne korzyści, czego odzwierciedleniem będzie mocniejsza pozycja firmy Abra na rynku i ostatecznie bardziej atrakcyjny produkt dla konsumentów – dodaje Korczakowski.

 

PROMOCJA

PROMOCJA

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C