Actros zwycięzcą testu flotowego w punktacji ogólnej

C

08-10-2010

  {modal href="/images/stories/actros1_big.jpg"} {/modal} Zakończył się trwający trzy lata test flotowy, w którym uczestniczyło siedem marek samochodów ciężarowych.  Oceny dokonywano zarówno pod kątem udanych koncepcji kabiny kierowcy, jak i niezawodnych rozwiązań technicznych, przede wszystkim jednak obsługi serwisowej, zaopatrzenia w części zamienne, dostępności, godzin otwarcia i stosunku do klienta. Zwycięzcą w punktacji ogólnej w kategorii "Total Performance" został Actros Mercedes-Benz.     Actros zajął jednocześnie drugie miejsce w kategorii kosztów eksploatacji.     Przed trzema laty firma Fehrenkötter nabyła ciągniki siodłowe siedmiu największych marek w Europie: DAF XF, Iveco Stralis, MAN TGA, Mercedes-Benz Actros 2, Renault Premium, Scania R i Volvo FH,  i rozpoczęła długotrwałe testowanie ich jakości w warunkach codziennej eksploatacji. W tym okresie samochody służyły jako ciągniki maszyn rolniczych, traktorów, naczep i transporterów, wykonując przewozy na obszarze całej Europy.   Przez trzy lata zespół testerów spółki Fehrenkötter Transport & Logistik GmbH wspólnie z wydawnictwem ETM i rzeczoznawcami firmy Dekra skrupulatnie gromadził  i analizował dane. Wyniki ogłoszono podczas targów IAA - Nutzfahrzeuge 2010 w Hanowerze: Actros Mercedes-Benz pokonał w tym czasie  dystans 400.984 kilometrów. Pomimo "dużej" kabiny kierowcy "Megaspace" zużycie paliwa na poziomie 33,5 l/100 km uplasowało go na trzecim miejscu wśród siedmiu konkurentów. Nieporównywalne z konkurencją wymiary kabiny działały po części na niekorzyść wyniku uzyskanego przez Actrosa. Obciążenie wynoszące zero euro Actros zanotował natomiast w rubryce "dni przestoju". Świadczy to o jego niezawodności i potwierdza wierność hasłu "Trucks you can Trust" producentów ciężarówek ze Stuttgartu. W ogólnym rozliczeniu kosztów eksploatacji Actros Mercedes-Benz rywalizował na równi ze zwycięzcą w kategorii kosztów   O ostatecznym wyniku zadecydowała różnica w wysokości  zaledwie 0,41 centa na kilometr. Ponieważ pozycja "Koszty eksploatacji" nie uwzględnia wszystkich cech pojazdu, test flotowy firmy Fehrenkötter Actros przyznaje pierwsze miejsce w punktacji ogólnej, jak donosi czasopismo trans aktuell z wydawnictwa ETM. Punkty zdobyte w kategoriach ekonomiczności, koncepcji kabiny kierowcy, rozwiązań technicznych, jakości usług warsztatowych, sieci serwisowej i sprzedaży zapewniły Actrosowi Mercedes-Benz pierwszą lokatę w ocenie ?Total Performance? i tytuł zwycięzcy w ogólnej punktacji.    

 

{modal href=”/images/stories/actros1_big.jpg”}

{/modal}

Zakończył się trwający trzy lata test flotowy, w którym uczestniczyło siedem marek samochodów ciężarowych.  Oceny dokonywano zarówno pod kątem udanych koncepcji kabiny kierowcy, jak i niezawodnych rozwiązań technicznych, przede wszystkim jednak obsługi serwisowej, zaopatrzenia w części zamienne, dostępności, godzin otwarcia i stosunku do klienta. Zwycięzcą w punktacji ogólnej w kategorii “Total Performance” został Actros Mercedes-Benz.  

 

Actros zajął jednocześnie drugie miejsce w kategorii kosztów eksploatacji.

 

 

Przed trzema laty firma Fehrenkötter nabyła ciągniki siodłowe siedmiu największych marek w Europie: DAF XF, Iveco Stralis, MAN TGA, Mercedes-Benz Actros 2, Renault Premium, Scania R i Volvo FH,  i rozpoczęła długotrwałe testowanie ich jakości w warunkach codziennej eksploatacji. W tym okresie samochody służyły jako ciągniki maszyn rolniczych, traktorów, naczep i transporterów, wykonując przewozy na obszarze całej Europy.

 

Przez trzy lata zespół testerów spółki Fehrenkötter Transport & Logistik GmbH wspólnie z wydawnictwem ETM i rzeczoznawcami firmy Dekra skrupulatnie gromadził  i analizował dane. Wyniki ogłoszono podczas targów IAA – Nutzfahrzeuge 2010 w Hanowerze: Actros Mercedes-Benz pokonał w tym czasie  dystans 400.984 kilometrów. Pomimo “dużej” kabiny kierowcy “Megaspace” zużycie paliwa na poziomie 33,5 l/100 km uplasowało go na trzecim miejscu wśród siedmiu konkurentów. Nieporównywalne z konkurencją wymiary kabiny działały po części na niekorzyść wyniku uzyskanego przez Actrosa. Obciążenie wynoszące zero euro Actros zanotował natomiast w rubryce “dni przestoju”. Świadczy to o jego niezawodności i potwierdza wierność hasłu “Trucks you can Trust” producentów ciężarówek ze Stuttgartu. W ogólnym rozliczeniu kosztów eksploatacji Actros Mercedes-Benz rywalizował na równi ze zwycięzcą w kategorii kosztów

 

O ostatecznym wyniku zadecydowała różnica w wysokości  zaledwie 0,41 centa na kilometr. Ponieważ pozycja “Koszty eksploatacji” nie uwzględnia wszystkich cech pojazdu, test flotowy firmy Fehrenkötter Actros przyznaje pierwsze miejsce w punktacji ogólnej, jak donosi czasopismo trans aktuell z wydawnictwa ETM. Punkty zdobyte w kategoriach ekonomiczności, koncepcji kabiny kierowcy, rozwiązań technicznych, jakości usług warsztatowych, sieci serwisowej i sprzedaży zapewniły Actrosowi Mercedes-Benz pierwszą lokatę w ocenie ?Total Performance? i tytuł zwycięzcy w ogólnej punktacji.

 

 

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C