Agility organizuje transporty medyczne i specjalne

C

21-05-2020


Transport sprzętu medycznego na Malediwy

Agility, globalny dostawca usług logistycznych i spedycyjnych, angażując się w walkę z pandemią COVID-19, organizuje transporty środków i sprzętu medycznego.

 

 

 

W ostatnim czasie, mimo ograniczeń i restrykcji wprowadzanych w różnych krajach na świecie, firma zorganizowała też kolejne transporty specjalne. Wśród przewiezionych ładunków było 41 ton sprzętu medycznego z 5 krajów na Malediwy, 20 lokomotyw z USA do Egiptu, ponad 30-tonowe urządzenia energetyczne z Polski do Indonezji oraz obsługa logistyczna napraw serwisowych 37-tonowych wirników, przewożonych do Polski z elektrowni w Szwecji.

 

Dostawy sprzętu medycznego i środków ochrony osobistej

Przy organizacji transportów sprzętu medycznego i artykułów ochrony osobistej Agility współpracuje z klientami, rządami państw i organizacjami charytatywnymi. Jednym z bardziej skomplikowanych logistycznie transportów była dostawa sprzętu medycznego na zlecenie Ministerstwa Zdrowia Malediwów. Agility wspólnie z Chapman Freeborn Airchartering, odpowiadało za dostarczenie 41 ton sprzętu medycznego, w tym tomografów komputerowych i aparatów do rezonansu magnetycznego, przeznaczonych do szpitali na wyspach archipelagu. Największym wyzwaniem, w sytuacji ograniczonej dostępności lotów i przestrzeni ładunkowych w samolotach, było zorganizowanie transportów ponad 287 ładunków z 5 krajów na różnych kontynentach – z USA, Chin, Francji, Japonii i Indii, na lotnisko w Dubaju. Dopiero stąd, po skonsolidowaniu, na pokładzie wyczarterowanego frachtowca Boeing 747 zostały dostarczone do Male, stolicy Malediwów. Operator dostarczył też m.in. sprzęt laboratoryjny o wartości 14 mln USD do Nowego Jorku oraz 45 ton sprzętu medycznego i środków ochrony osobistej, w tym masek, rękawic, gogli i respiratorów z Chin do Irlandii.

 

Transport wirników z elektrowni w Szwecji

Transporty specjalne i ponadgabarytowe

Mimo obowiązujących obecnie wielu ograniczeń i restrykcji, Agility, wspierając łańcuchy dostaw klientów, zorganizowało kolejne transporty specjalne i ponadgabarytowe. W marcu dwa oddziały Agility, amerykański i egipski, przygotowały dostawę morską 20 lokomotyw, ważących 2800 ton. W ciągu 25 dni zostały dostarczone z amerykańskiego Norfolk do Aleksandrii w Egipcie.

W ostatnim czasie transporty specjalne ładunków ponadgabarytowych, wymagających niestandardowego podejścia, zorganizował także polski oddział Agility. Wśród nich można wymienić transport morski ważących łącznie ponad 30 ton urządzeń do elektrowni w Indonezji.

– Dostarczanym ładunkiem był ważący ponad 12 t wirnik o długości 4 m, 15-tonowy stojan o długości 3,5 m oraz różne części zamienne. Ładunek, odebrany we Wrocławiu, po zabezpieczeniu i umieszczeniu w kontenerach, został na kołach przewieziony do portu morskiego w Gdyni i załadowany na statek, płynący do indonezyjskiego portu Surabaya. Odpowiadaliśmy też za zorganizowanie dostawy do elektrowni leżącej ok. 150 km od portu. Tu przeszkodą był kamienny most na jedynej drodze dojazdowej, który mógł nie wytrzymać ciężaru, a my nie mieliśmy żadnej dokumentacji technicznej. W Surabaya cały ładunek został więc przeładowany i umieszczony na 3 wieloosiowych ciężarówkach – wyjaśnia Piotr Klimecki, business development manager, odpowiedzialny za organizację tego transportu.

Do zadań Agility należała kompleksowa organizacja transportu, w tym zabezpieczenie ładunku, sztauowanie w kontenerach morskich, zgodnie z wymogami prawa morskiego oraz formalności celne i Certyfikacja Sztaunku.

Innych przykładem zorganizowanego w ostatnim czasie transportu specjalnego jest obsługa dostaw serwisowych dwóch 37-tonowych wirników generatorów o długości 11 m, z elektrowni w Szwecji do zakładu produkcyjnego w południowej części Polski. Po zakończeniu naprawy do zadań zespołu Agility będzie organizacja transportu powrotnego.

– Od początku kryzysu wywołanego pandemią Covid-19 oddziały Agility, które działają w ponad 100 krajach na świecie, zachowały pełną zdolność operacyjną. Mimo licznych restrykcji i zakłóceń w łańcuchach dostaw, jakie wiążą się ze wstrzymaniem połączeń lotniczych czy ograniczeń w ruchu lądowym, postawiliśmy sobie za cel zapewnienie ciągłości obsługi i zagwarantowanie, że przesyłki zostaną dostarczone na czas. Wsparciem jest dla nas globalna sieć i sprawdzeni partnerzy, dzięki którym możemy proponować różne, alternatywne rozwiązania, także wymagające niestandardowego podejścia – podsumowuje Karolina Gasińska-Byczkowska, country manager, Agility Logistics.

 

 

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C