Firma arvato Polska przejęła obsługę sklepu internetowego największej w Polsce sieci perfumerii Douglas. W ramach współpracy, spółka odpowiedzialna jest za pełną obsługę logistyczną e-sklepu.
arvato AG współpracuje z siecią Douglas w większości europejskich oddziałów spółki. Od października 2013 roku polskie biuro arvato przejęło kompleksową obsługę logistyki od niemieckiej placówki firmy.
– Zależało nam na tym, aby nasz e-sklep był obsługiwany przez krajowego dostawcę usług outsourcingowych. Dzięki temu jesteśmy blisko naszych klientów, a funkcjonowanie naszego sklepu internetowego jest zoptymalizowane, szybsze i bardziej ekonomiczne ? twierdzi Michał Gajkowski ? Członek Zarządu Douglas Polska. ? Polski oddział arvato przejął obowiązki swojej niemieckiej spółki ? siostry bardzo szybko i bezproblemowo, zachowując najwyższe standardy obsługi ? dodaje.
Głównymi filarami współpracy arvato z Douglasem jest całościowa obsługa logistyki sklepu internetowego oraz obsługa programu lojalnościowego (wysyłki mailingu do klientów, przygotowywanie kart lojalnościowych).
W ramach usług logistycznych arvato realizuje wszystkie procesy, takie jak przyjęcie towaru (ze stuprocentową kontrolą jakości każdego produktu), kompletację standardową (czyli przygotowywanie zamówień produkt po produkcie) oraz całościowy nadzór nad usługą kurierską, co dotyczy zarówno monitoringu wysyłki, jak i czuwania nad terminowością realizacji przelewu przez kuriera w sytuacji, gdy adresat uiszcza opłatę za pobraniem. Ponadto, arvato realizuje także obsługę zwrotów.
Procesy logistyczne wykonywane są w magazynie arvato w Plewiskach pod Poznaniem, który liczy w sumie 16.000 m2 powierzchni.