AsstrA Heavy Lift ukończyła kolejny projekt

C

13-09-2017

Eksperci oddziału AsstrA Heavy Lift ukończyli kolejny projekt dla kluczowego klienta AsstrA Wood and Paper Logistics.

Eksperci oddziału AsstrA Heavy Lift ukończyli kolejny projekt dla kluczowego klienta AsstrA Wood and Paper Logistics.

Cały projekt składał się z kilku części. Na wstępie prace inspekcyjne, po zakończeniu których  została podjęta decyzja o kombinowanym schemacie dostawy: ląd – morze – ląd. Następnie opracowany został schemat samej dostawy oraz uzyskano niezbędne pozwolenia.
Transport składał się z 3 etapów:

Początkowo 50 ponadgabarytowych części dostarczono drogą lądową do portu Leixões, Portugalia. W ciągu 3 tygodni ładunek był stopniowo wywożony z Hiszpanii, a następnie przechowywany w porcie.


W drugim etapie głównym zadaniem była dostawa drogą morską. Specjaliści naszej firmy zamówili do tego celu specjalny statek z podwójnym pokładem towarowym – twindecker. W ciągu dwóch dni pod kierownictwem specjalistów AsstrA prace dotyczące załadunku i jego mocowania na statku odbywały się z maksymalną precyzją.

Ostatnim etapem transportu była dostawa ładunku do portu w Warnie (Bułgaria). Po 10 dniach od wysyłki ładunek dotarł do portu docelowego. Następnie w składzie 10 konwojów został  dostarczony do końcowego miejsca rozładunku – fabryki klienta w Wielkim Tyrnowie.

Transport pozostałych 50 „małych” ponadgabarytowych konstrukcji odbywał się drogą lądową z zakładu Villabrazarro do Wielkiego Tyrnowa. Dla przewozu jednocześnie wykorzystano pojazdy samochodowe kilku pewnych partnerów: przewoźników i firm transportowych.

Skomplikowanym etapem projektu był rozładunek ponadgabarytowych elementów i konstrukcji na terytorium zakładu w Bułgarii. Na etapie początkowym została podjęta decyzja o demontażu części fabrycznej budowli w celu zapewnienia podjazdu środka transportu do przeznaczonego dla rozładunku dźwigu.
Wszystkie etapy projektu były osobiście kontrolowane przez eksperta AsstrA-Associated Traffic AG, kierownika działu AsstrA Heavy Lift Przemysława Borońskiego.

Koordynacja pracy ekipy montażowej przy załadunku w Villabrazarro w celu szybkiej dostawy do portu Leixões była jednym z największych wyzwań stojących przed nami. Powodem tego były wysokie koszty magazynowania ładunku w porcie i zakwaterowania 30 pracowników w Hiszpanii- komentuje Boroński.

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C