Automatyzacja od STILL

C

28-07-2016

Jedną z nowości zaprezentowanych przez STILL podczas targów CeMAT, były systemy transportowe nowej klasy. Zautomatyzowane ramy dla trolejów, testowane w eksperymentalnej fabryce Uniwersytetu w Landshut, pozwalają na usprawnienie przepływu materiałów i odciążenie operatora. Przejęcie przez STILL w 2015 roku LR Intralogistik GmbH, przedsiębiorstwa specjalizującego się w rozwiązaniach intralogistycznych z obszaru lean management, zaowocowało poszerzeniem oferty firmy o rozwiązania zwiększające wydajność kompletacji i obsługi linii produkcyjnych. System transportowy LiftRunner wyklucza konieczność unoszenia wózków z ładunkami przed przyłączeniem ich do ciągnika i pozwala na optymalnie dostosowanie organizacji przepływu materiałów do specyfiki zakładu.   „Szeroki asortyment kompatybilnych ze sobą pojazdów, przyczep, ram i trolejów może być dowolnie konfigurowany, by zapewnić dopasowany do potrzeb, oszczędny sposób transportu elementów do rozproszonych punktów przetwarzania" mówi Rafał Pańczyk, dyrektor działu intralogistyki STILL Polska. „LiftRunner został opracowany z myślą o funkcjonowaniu zgodnie z zasadami metodologii just-in-time i w myśl koncepcji lean management. Urządzenie to pozwala ograniczyć zapasy oraz zmniejszyć natężenie ruchu w magazynie, dzięki zastosowaniu uniwersalnych i wielofunkcyjnych systemów transportowych" dodaje ekspert. Nowe rozwiązanie wyróżniają zautomatyzowane ramy typu B, C i E. Bezwysiłkowe wprowadzenie do nich trolejów z towarem jest możliwe dzięki samoczynnemu obniżeniu w momencie, gdy operator opuszcza pojazd. Gdy na powrót zajmie on swoje stanowisko, ramy unoszą się, co gwarantuje komfort pracy i pozwala zmniejszyć tarcie kół trolejów podczas transportu.  

still automatyzacja 150 1Jedną z nowości zaprezentowanych przez STILL podczas targów CeMAT, były systemy transportowe nowej klasy. Zautomatyzowane ramy dla trolejów, testowane w eksperymentalnej fabryce Uniwersytetu w Landshut, pozwalają na usprawnienie przepływu materiałów i odciążenie operatora.

Przejęcie przez STILL w 2015 roku LR Intralogistik GmbH, przedsiębiorstwa specjalizującego się w rozwiązaniach intralogistycznych z obszaru lean management, zaowocowało poszerzeniem oferty firmy o rozwiązania zwiększające wydajność kompletacji i obsługi linii produkcyjnych. System transportowy LiftRunner wyklucza konieczność unoszenia wózków z ładunkami przed przyłączeniem ich do ciągnika i pozwala na optymalnie dostosowanie organizacji przepływu materiałów do specyfiki zakładu.

 

„Szeroki asortyment kompatybilnych ze sobą pojazdów, przyczep, ram i trolejów może być dowolnie konfigurowany, by zapewnić dopasowany do potrzeb, oszczędny sposób transportu elementów do rozproszonych punktów przetwarzania” mówi Rafał Pańczyk, dyrektor działu intralogistyki STILL Polska. „LiftRunner został opracowany z myślą o funkcjonowaniu zgodnie z zasadami metodologii just-in-time i w myśl koncepcji lean management. Urządzenie to pozwala ograniczyć zapasy oraz zmniejszyć natężenie ruchu w magazynie, dzięki zastosowaniu uniwersalnych i wielofunkcyjnych systemów transportowych” dodaje ekspert.

Nowe rozwiązanie wyróżniają zautomatyzowane ramy typu B, C i E. Bezwysiłkowe wprowadzenie do nich trolejów z towarem jest możliwe dzięki samoczynnemu obniżeniu w momencie, gdy operator opuszcza pojazd. Gdy na powrót zajmie on swoje stanowisko, ramy unoszą się, co gwarantuje komfort pracy i pozwala zmniejszyć tarcie kół trolejów podczas transportu.

 

still automatyzacja 3still automatyzacja 2

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C