{modal href=”/images/stories/aktualnosci/20111003_big.jpg”}{/modal}
Firma analityczno-badawcza Audytel zaprezentowała swój najnowszy raport dotyczący rynku usług kurierskich w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem benchmarku cen usług, jakie są oferowane klientom korporacyjnym. Jest to kolejna edycja raportu, którego pierwsza wersja została opracowana przez Audytel w roku 2010. Zawartość raportu została uzupełniona o zgłaszane oczekiwania klientów, którzy potrzebują niezależnej informacji o potencjalnych usługodawcach oraz o upustach cenowych zależnych od wolumenu. Przygotowane opracowanie ma pomoc klientom w wyborze dostawcy usług, a także wynegocjowaniu optymalnych cen w zależności od potrzeb.
Raport zawiera przekrój usług kurierskich o różnym zasięgu geograficznym – lokalnych, krajowych oraz międzynarodowych na terenie UE. Główna część wzbogacona została o szczegółowy benchmark koszów usług dla klientów korporacyjnych wykazujących obroty od 100 do 1000 paczek miesięcznie. Analiza ta pozwala na wyciągnięcie wniosków odnośnie celowości i korzyści płynących z dobrze przeprowadzonego procesu negocjacji. Całość została wzbogacona o zestawienie cen z ponad 200 zakończonych postępowań dotyczących zamówień publicznych.
W usługach krajowych średnia cena ofertowa za wysłanie koperty do 1 kg wynosi 31,14 zł. Podana wyżej cena zawiera średnią rynkową dopłatę paliwową obowiązującą w okresie luty-kwiecień 2011. Korzystniejsze ceny – po negocjacjach i podpisaniu umowy z firmą kurierską – uzyskuje klient korporacyjny deklarujący 100 paczek miesięcznie. Średnia redukcja stawki może osiągnąć nawet kilkadziesiąt procent. Rabaty są większe, gdy klient korporacyjny deklaruje wysłanie większego miesięcznego wolumenu.
“Dobra znajomość własnych potrzeb, wolumenu przesyłek, oczekiwanego poziomu usług oraz dobrze przygotowany i sprawnie przeprowadzony proces przetargowy pozawala uzyskać duże oszczędności na kosztach usługi kurierskiej, bez żadnych ustępstw na rzecz jakości czy terminowości”. – powiedział Paweł Michałowski, Dyrektor w firmie Audytel.
Do opracowania raportu konsultanci Audytela wykorzystali następujące źródła informacji: oficjalne cenniki firm kurierskich, dane o cenach uzyskane na podstawie wywiadów i ankiet u klientów korporacyjnych, dane z projektów optymalizacyjnych i zakupowych na usługi kurierskie prowadzonych przez konsultantów Audytel, dane z ponad 200 zakończonych przetargów publicznych. W sumie analizie poddano ponad 250 klientów. Więcej informacji znajduje się na stronie http://www.audytel.pl/articles/id/134