Port Koper wraz z firmą Innofreight przeprowadził testowe załadunki kontenerów morskich na wagony podwójnego zastosowania: umożliwiające bezpieczny transport zarówno materiałów sypkich jak i kontenerów morskich.
Projekt wagonu, opracowany i wykonany przez zespół firmy Innofreight, z Celje w Słowenii, może być sposobem na optymalizację przewozów kolejowych w przypadku różnych grup ładunkowych. Wprawdzie takie rozwiązania pojawiają się na rynku, ale opierają się głównie na wykorzystaniu standardowych wagonów, tzw. „węglarek”. Mocowanie kontenerów w trakcie transportu powinno odbywać się wyłącznie przy użyciu systemu „twist lock”, a każdy inny system powinien przejść proces certyfikacji.
System nazywany „Box-in-Box”, zaproponowany przez firmę Innofreight, przechodzi końcowy etap prób. Testy operacyjne, przeprowadzone na terenie Portu Koper, wypadły pomyślnie. O tym, czy „Box-in-Box” znajdzie nabywców, zadecydują: cena zakupu i kierunki przepływu ładunków. Od strony lądu Port Koper obsługuje rynki ponad 10 krajów. Wśród nich są takie, które już dzisiaj interesują się takim rozwiązaniem. To dla Portu możliwość pozyskania nowego wolumenu oraz zwiększenie udziału kolei w portowym obrocie ładunków, który dziś wynosi ponad 50%.