{modal href=”/images/stories/solaris_big.jpg”}
{/modal}
Produkty marki Solaris wjeżdżają na nowe rynki eksportowe. Bułgaria i Hiszpania to już 21 i 22 kraj, na mapie zagranicznych odbiorców spółki. W ostatnich dniach firma podpisała kontrakt na dostawę trolejbusów do Sofii oraz autobusu do Girony.
Debiut Solarisów w Bułgarii
Sofia Electrotransport EAD to nazwa przewoźnika w stolicy Bułgarii, którego flota wzbogaci się o trzydzieści trolejbusów Trollino w wersji dwunastometrowej.
Solarisy z pantografem dla Sofii będą napędzane silnikami elektrycznymi firmy Skoda. Dzięki wyposażeniu w dodatkowy agregat spalinowy, pojazdy będą mogły jeździć również bez trakcji. Całość kontraktu zostanie zrealizowana do końca pierwszego kwartału 2011 roku.
Sofia to jedno z piętnastu miast w Bułgarii, które posiadają systemy trolejbusowe. W stolicy jest dziewięć linii trolejbusowych o łącznej długości
Kolejnym rynkiem eksportowym Solarisa została Hiszpania. Na zakup pierwszego autobusu tej marki w Hiszpanii zdecydowała się firma Transports Municipals del Girones SA. Przewoźnik zamówił najmniejszy z oferowanych autobusów Solaris Alpino o długości 8,6 metra. – Co prawda zamówienie dotyczy tylko jednego pojazdu, ale na rynku gdzie jest ogromna konkurencja lokalnych producentów jest to duży sukces. Z pewnością ten kontrakt już wkrótce zaowocuje kolejnymi zamówieniami od hiszpańskich klientów – mówi Solange Olszewska Prezes Zarządu spółki.
Solaris po raz pierwszy na płw. Iberyjskim zaistniał w Portugalii gdzie w ubiegłym roku dostarczył trolejbus Trollino 12 do miejscowości Coimbra.