W ciągu ostatnich kilku lat firma scyfryzowała wiele procesów, od operacji w transporcie lotniczym i morskim po fakturowanie i dokumentację celną.
Pomimo tego, że w transporcie lotniczym komunikacja w trakcie wielu procesów nadal opiera się głównie na formie papierowej, istnieje znaczny potencjał zmniejszenia zużycia papieru dzięki elektronicznym listom przewozowym (eAWB). cargo-partner zaczął wdrażać eAWB już w 2015 r. Według ogólnoświatowego raportu opublikowanego przez IATA, cargo-partner był w stanie zwiększyć swój udział eAWB o 26% dla przesyłek z Azji i o 13% dla przesyłek z Europy w ciągu 12 miesięcy.
cargo-partner śledzi zużycie papieru we wszystkich drukarkach firmowych na całym świecie dzięki wspólnej sieci, do której są podpięte. Wiele oddziałów krajowych ograniczyło zużycie papieru, na przykład poprzez cyfryzację procesu odprawy celnej i fakturowania oraz przejście na elektroniczne zlecenia dostawy (eDO) i dowody dostawy (ePOD). Węgierski oddział cargo-partner zmniejszył zużycie papieru o 80% we frachcie morskim i o 34% w frachcie lotniczym od 2018 roku. W Singapurze, zużycie papieru spadło o 30% w ciągu ostatnich trzech lat, podczas gdy oddział w Wietnamie osiągnął w tym samym okresie redukcję o 15%. W Tajlandii zużycie papieru zmniejszyło się w ciągu ostatniego roku o 25%.
Ponadto firma rozpoczęła wewnętrzną kampanię informacyjną mającą na celu zwiększenie świadomości ekologicznej.
– Świadomość pracowników w zakresie wpływu na środowisko odgrywa ważną rolę w globalnych inicjatywach na rzecz zrównoważonego rozwoju. Nawet niewielkie czynności, takie jak używanie dwóch ekranów do porównywania dokumentów zamiast ich drukowania, mogą mieć znaczący wpływ na ogólne zużycie papieru – mówi Sandra Zechmeister, lider zrównoważonego rozwoju w cargo-partnerze.
Niektóre nowsze oddziały, takie jak filia w Australii, od samego początku nie korzystają z dokumentów papierowych. Założona w Melbourne w 2019 roku, australijska filia firmy od samego początku pracuje z oprogramowaniem do zarządzania procesami w logistyce CargoWise, działając jako program pilotażowy dla konsekwentnego wdrożenia CargoWise w całej organizacji. Australijski zespół wykorzystuje platformę cyfrową do pełnego zarządzania transportem oraz komunikacji, eliminując konieczność drukowania plików zleceń, faktur, wstępnych ostrzeżeń i tym podobnych, z wyjątkiem dokumentów, które są prawnie wymagane w formie drukowanej.
cargo-partner będzie nadal pracować nad znalezieniem nowych sposobów na zminimalizowanie wpływu na środowisko.